onsdag 8 februari 2012

Oh you poor thing

Kan någon vara så vänlig och informera mig om från vilken film/serie/avsnitt denna replik kommer från. Jag har ju ändå bara funderat på det sen i morse när den plötsligt dök upp i huvudet. Jag kan höra den i huvudet men inte placera rösten men tror det är. Jag ser suddigt omgivningen och hör lite av sammanhanget men det kommer liksom inte ur huvudet. Inte alls irriterande.

Har de två senaste dagarna skolat mig i Jakobstad och har nu ett 1:a hjälpenkort som gäller till 2015. Intressanta dagar vilket jag verkligen inte kunnat tro. Sist jag tog kursen, under civiltjänstgöringen, så var det bara en hälsovårdare som läste allt punkt efter punkt från ett papper i 16 timmar. Det kunde man lika gärna läst själv. Vår lärare Pentti något hade haft egen ambulansfirma (tror jag) utbildad i många år, utbildat sig till sjukskötare i 50 års ålder samt jobbat på kretsalarmcentralen. Mycket erfarenhet att prata om. Fast inte skulle jag orkat med flera dagar till ännu, hade ju liksom hoppats att något som denna man skulle undervisa oss :P

Imorgon blir det back to work då. Kvällskifte eftersom en kollega é sjuk. Krya på dig C.B. visserligen passar kvällen mig nog mycket bättre, ska försöka att inte stiga upp en knapp timme innan jobbet.

Har ni upptäckt att folk gifter sig tidigt. Eller det gör de nog inte, det bara känns så, när de är i min ålder. I förra sommaren gifte sig en i min årkurs i högstadiet, i sommar en annan och fler finns det. För att inte tala om alla som är förlovade, och får barn vilket flera av mina vänner och klasskamrater får. Trevligt men skulle inte ha något emot att göra ett och annat av det där jag också.

Vill ni förresten se en version på en drömlägenhet…..

Å skaffar jag bil i framtiden skulle denna vara trevlig :D

Avslutar med politiken. Presidentval. Fel man vann men dessvärre visste man ju att det där skulle bli resultatet. Haavistos öppna homosexualitet var nog en sak men det som nog vållade betydligt större problem var partitillhörigheten, De Gröna. Pälsfarmningen och de åsikter han hade om den skrämde nog mest i detta land och speciellt här i öserbotten. Tro mig, jag vill inte heller ha bort den och jag tror inte att han skulle förbjudit den, hur skulle han lyckats med det liksom. Jag röstade ändå på honom för Niinistö, herregud….

Tack o hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar