tisdag 22 december 2015

Slutet är nära

Ja... Det är faktiskt inte särskilt lång tid kvar på detta år nu. Å på ett sätt är väl det okej. Jag lever just nu inte i något lyckorus som gör att jag verkligen vill stanna tiden å fortsätta leva precis just såhär. Finns många perioder jag skulle välja framför just hur det är nu. Sätter verkligen allt hopp att framtiden bär med sig gåvor av stora positiva känslor å trevliga händelser.

Men helt ärligt bävar jag för vissa perioder som just nu inte är så långt borta.  Tidigare har jag kallats dramatisk å visst kan så vara läget, det förnekar jag inte.
25:e december är just nu ett negativt datum.
Januari är just nu ingen positiv månad. Jag lever i förnekelse så länge jag kan.

Jag känner mig själv å vet att jag kommer känna en blandning av saknad å oro...omsvept av avundsjuka (jag vet att avundsjuka är något fult men kan inget åt det å förnekar inte jag är det). Att någon får så mycket värdefull tid som inte uppskattar den som jag.

Jag gillar verkligen inte januari.  Men jag är glad för den som är glad. Vissa personers lycka är ibland viktigare än ens egen. Å jag VET att hade vissa arbetssituationer varit annorlunda hade allt varit det.
Dramatisk eller ej, det kommer inte bli lätt.

Allt jag kan önska är väl att det nya året för med sig något trevligt att distrahera mig med.

Å apropå nya året...Nyårsafton... Bevare oss väl... Som ifjol tänka jag i år ett ögonblick på att ta tåget å sticka 4 1/2 timme söderut. Men ändrade mig. Delvis för resans längd å vilket slöseri med pengar samt delvis för att jag kanske inte skulle vara välkommen å jag vill inte inkräkta... Får bli frossa i salt å sött å ett samtal vid tolvslaget i all enkelhet  (ensamhet) som ifjol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar