måndag 15 februari 2016

Ta en bild... Den räcker längre...

Jag har en teori, och den lyder som följande.
"Alla äkta Jakobstadsbor av det manliga könet måste vara korta och smala."

Jag kanske är helt ute och cyklar men så känns det verkligen.  Som folk tittar där.
"Å vem var detdär?" Den vanligaste frågan från mamma när vi går i Jeppis tillsammans. Å mitt svar är alltid "Jag vet inte".
Å jag vet verkligen inte. Men så många som höjer sin blick (ja de är oftast kortare än mig) å ser mig rakt i ögonen när de passerar. Eller de som redan på långt håll får syn på mig,  synar mig nerifrån och upp upp upp... Å sen har ögonen på mig tills vi gått om varandra.  Mamma har sen uppmärksammat att de alla ser rätt bra ut. Å ja, jag kan väl hålla med.













Sen ska ingen tro att kvinnorna är bättre... Men de tittar inte... De rent ut stirrar.. Vissa kan riktigt stanna till...tappa bort vad de sysslar med å rent ut sagt stirra...


Apa i bur kan man säga... Måste fundera vidare om detta är något jag kunde tjäna pengar på... Vem vet :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar