torsdag 4 augusti 2016

Semesterfirare

Ja, det ser inte bättre ut än att jag har semester. 
Första "riktiga" sommarsemestern på några år nu. Är det behövligt? Kanske. Tycker jag det är särskilt roligt? Skulle inte tro det!
3 veckor semester.  Inga resor eller andra större planer. NEJ! Sånt funkar inte för mig. Hade jag blivit inkallad i jobb nästa vecka hade jag nog inte direkt brutit ihop...helt seriöst. En vecka ledigt här å där hade passat mig bättre.

Men vad har jag gjort såhär långt då.
Städat. Stickat. Tvättat fönster.  Renbäddat. Diskat, lagat mat, diskat igen. Tvättat en massa tvätt. Haft fram symaskinen. Fört ner lite saker i förrådet... FÖRSÖKT ATT INTE BÖRJA KLÄTTRA PÅ VÄGGARNA.

Aldrig har jag påstått att jag är helt klok i huvudet...De flesta jublar väl över semester... Men tyvärr... I nuvarande livssituation föredrar jag att jobba. (Fast jag nu kanske var lite vresig dedär sista dagarna :P Visserligen inte utan orsak)

Men ja... Hankar mig fram nudå.  Redan idag är jag egentligen utan idéer... Gode gud hjälp mig...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar