fredag 25 maj 2012

Varför planera?

Torsdagen blev inte direkt som jag planerat den i tisdags. Ja, försökt planera. Jag såg framför mig en liten sovmorgon, en förmiddag med att putsa och feja. Under tiden skulle det i kyskåpet finnas en vacker tårta eller liknande, som jag sedan skulle servera till min kaffegäst ett klockslag mellan lunch och middags, le och säga att det var så lite när jag får beröm. Naturligvis skulle jag slavat med den och ändå reta mig på att en spritsning är sned. Men det gick ju om intet, redan i tisdags. Ibland känner man sig rent av dum, varför försöka. Sända samma kaffeinbjudan som alltid, men ovanligt långt på förhand, men fick samma nej och ”dåliga” ursäkt som alltid. Kände lite att jag ville skicka svar med ord som ”dra åt helvete” men istället svarade jag glatt och lade till en smiley (för på ett sätt kände/känner jag verkligen så). Borde nog egentligen ge upp alla tankar på vänskap överhuvudtaget….men ändå….


Dagen var ändå väldigt trevlig, om än lite jobbig till kvällen. Jag påmindes att ett hus med vind gillar jag, ,men inte att bära tungt som t.ex. möbler i dessa. Enkel lösning, anlitar flyttfirma nästa gång jag flyttar. Sen gräsmattan, klippa är okej, med en klippare som samlar upp ”klippet” automatisk och sen anlitar jag folk varje vår som sköter räfsningen. Alla problem har lösningar :P


Melodifestivalrundan är igång. Måste säga att tisdagens deltävling struntade jag totalt i, Desperate Houswives lockade mycket mer. Idag då jag alla låtar med några kommentarer, bara positiva men ändå väldigt få. 5 rättare sagt. Serbiens melodi. Holland bakgrundsband. Maltas framträdande. Turkiet, me like. Norge for the WIN!!


Grey’s Anatomy. Igår. Lexies känslobekännelse åt Mark. Loved it!! Speciellt från 0:56. Det där är precis vad man borde göra!

Dags att söka sig i säng, men först en dusch. Känner mig inte riktigt fräsch, snarare dammig och full av pollen. Tre morgonskift står på turen, med väldigt busy eftermiddagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar