söndag 28 december 2014

Sista dagarna innan jul...


"It was the night before Christmas, when all thro' the house

Not a creature was stirring, not even a mouse;

The stockings were hung by the chimney with care,

In hopes that St. Nicholas soon would be there;

The children were nestled all snug in their beds,

While visions of sugar plums danc'd in their heads"

De sista dagarna innan jul... Vad ska man säga? Det blev jul till slut även om jag höll på att ge upp hoppet där en gång. Om någon skulle sett hur det såg ur i min enkla boning när jag gick till jobbet kl. 14 på tisdagen, mitt i paketeringen. Bombnedslag räcket inte som beskrivning. Men efter jobbet paketerades det sista och skräpet togs ut.  Sen när presentpåsarna stod uppradade och paket redan levererats till jobbet kändes det bra.


Kom också fram till att i min byrå skulle ingen fira jul, ej heller i mina skåp eller förrådet, gick bara dörren igen så. Den som ville fira jul på något av dessa ställen fick så gärna städa där själva :P






Hann också med en deppdag precis innan jul. En sån där totalt jävlig dag när jag kände mig ensam så in u bomben (saknar mycket mer vita, vackra vinterdagar som vi nu har). Kändes som att plötsligt var julen redan hör... vart hade december tagit vägen... julen skulle komma... försvinna... å inget skulle vara annorlunda. Men jag hoppades... av heja mitt hjärta ...
 


Men också den dagen gick å julen kom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar