tisdag 28 maj 2013

Från FANtastiskt till ASStastic

Oscars dag hade varit lång, han var ingen morgonmänniska och alarmet ställdes in på kl.o6:20 kvällen innan. Med en stressig arbetsdag bakom sig var det med lätta steg han gick den korta promenaden hem. Framför yttertrappan stannar han tvärt, drar efter andan. ”You gotta be kidding me”. I högra ögonvrån, bakom häcken, parkerad längre fram längs esplanaden, IEJ-67. Registerplåten är allt för bekant. Han vänder på huvudet och kollar läget, jepp, han såg rätt. Oscar drar ett djupt andetag och går upp till sin lägenhet. Ok. Rasmus. Rasmus är nära. Oscar var ju inte helt hundra procent säker men den nu enda tänkbara orsaken till att Rasmus bil var i närheten var att han satt i frisörstolen och fick sommarhårt fixat. Tänk om han blev sådär vackert blond denna sommar igen…tänk om…
Han samlade sig och speedstädade. Bytte kläder och passade på att slänga sig ut på ett kort ärendet, ett som skulle göra att han passerade frisörens fönster, 2 gånger. Efter 1 månad och 16 dagar ville han helst få en skymt av Rasmus. Kan du säga stalker :P ”Planen” misslyckades och Oscar retade sig på att en man kunde påverka honom på detta vis. Han önskade också att Rasmus kunde ha vett att bara dyka upp en stund när han ändå var så nära till, dessvärre ej. Oscar hade känslor för 2 män. Rasmus var en av dem. Den andra…better not jinx it… Life goes on…



Det var skönt att komma hem, sätta sig på balkongen… sola :D Jag vill faktiskt få till lite färg i år…gärna innan Spanien. Satt och njöt, kände mig trött men blev genast piggare när grannen kom från jobbet, grannen jag nämnt på facebook en tid bakåt ” Nu undrar jag...hade jag någon kamera hos den snygga killen i grannhuset som tydligen just kom från sitt träningspass alldeles svettblänkande i nacken ;)” . Han steg ur bilen, tappade mobilen, böjde sig ner och HELLO =D. jag satt kvar och log, ett par minuter senare var han tillbaka, träningsklädd. Slängde in träningsväskan i bilen, böjde sig in och började leta efter något i bilen. Än en gång… TACK :D Jag var vid detta laget rätt nöjd.


DÅ går solen i moln, just så. Men detta betydde att jag kunde slita mig och se till att jag fick ett paket hämtat från Berras. Från ellos. Så roligt. Har nu massa snygga shorts. Jo jag tackar.


All in all var det ju en rätt så bra dag…


Nu säger jag God Natt. Jobb imorgon. Morgonskifte. Helgarbete trots vardag, så är det med för lite personal… sen stickträff på kvällen… sticka i denna värme…huhu…nåja, vi pratar mest :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar