fredag 17 maj 2013

Världens lägligaste bolagstämma

”Jag vill börja med att tacka akademin för denna utmärkelse…” eller vänts nu, nu blev det nog lite fel. Jag hade inte vunnit en Oscar eller pris på The Academy Awards. Nähä. Men ni förstår att när man fått en ros som den här så är det svårt att ta fel…

Vilken otroligt vacker maffig ros. Röd. Och lång stjälk har den dessutom. Som seriöst lång. Och vem gav mig då denna…? Annika förstås. En sådan vän. På kortet stod det ”Trots det inte gick riktigt vägen. Bra Jobbat Tommy!”. Det hon antyder på är mitt första yrkesprov. Tänker inte orda vidare om det, försöker begrava det i ett svart hål. Det gick inte vägen till 100% bara 85%. Återstående får jag göra om 4.6. Nu ber jag bara att inkommande måndag och tisdag går i super rapid och avslutas som GODKÄNDA…
Annars har dagarna gått undan… verkligt undan eftersom jag önskade att denna vecka mellan yrkesproven skulle gå låååååååångsamt. Som riktigt långsamt. Men nej nej. Idag är det redan fredag… vilket betyder jag måste fixa med lite förberedelser av tisdagens yrkesprov, saker som måste inskaffas i Jeppis…detta betyder jag måste TÄNKA på yrkesproven…blää…men jag kan ju bara inte ge upp nu…


Förresten… igår fick jag fixat en lenkkirutt på 8,5 km… igår gick det riktigt bra, 3 km längre än den vanliga. Ska verkligen försöka hålla mig till den. Önska verkligen att de skulle renovera upp hängbron i forsby men nejdå…den ska vara fallfärdig och beträdas på egen risk…


Fick just ett sms, lätt skrämmande för en sekund när de står stort att avsändaren är POLISEN. Detta innan jag läser vidare och ju inser att mitt pass nu finns att hämta på R-Kiosken :D Detta betyder att det imorgon blir att boka Spanienresan inför Augusti tillsammans med D & M :D


Håller för tillfället på att rensa i garderoben. Bort ska kläder som nu är alldeles för stora. Eller annars inte klär mig just nu. Detta gör mig naturligtvis shoppingsugen…


… men faktum är att jag igår fick lite nytt… hälften måste dock skickas tillbaka. För stort. 2 byxstorlekar har jag gått ner…


Nej… nu iväg och hämta passet… sen till Jeppis… orsaken gillar jag inte men Jeppis é bra… rubriken har viss anknytning till det stället… kom visst aldrig mig för att förklara det… så kan det gå…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar