söndag 12 maj 2013

Många tankar…som om t.ex. yrkesprov…

Till att börja med så är idag en dålig dag, en skitdag, en ”jag mår inte alls bra” dag. Orsakerna är flera, psykiska orsaker. Men den största är nog det faktum att mitt första av 3 yrkesprov är imorgon. Grundstädning. Saken är inte det att jag inte vet VAD jag ska göra utan att jag inte vet riktigt hur något ska gå till. Mina bedömare… kommer och går dem… är alla på en gång… måste jag göra saker om och om igen eller ibland i fel ordning så de alla 3 ser allt… BEHÖVER alla 3 se allt. Visserligen är detta inte sånt JAG behöver fundera på, de vet vad de ska se för de har bedömt förr. Sen hade jag hoppats på att de utrymmena jag planerat städa skulle vara lediga men så är nu inte fallet. Allt löser sig och går nog bra bara jag kommer igång imorgon….I’m sure. Hoppas sen att de vid lunch sett det de behöver och godkänner mig för så har jag hört att det ofta blir…inga 8 timmar behövs. Och vilka maskiner behöver de se mig använda, som dammsugare, seriöst, vem kan inte använda en sån. Och vattendammsugare, det använder vi aldrig i vanliga fall, kombinationsmaskinen tar upp vatten lika bra, men imorgon åker den väl fram då. För att inte tala om högtryckstvätten… som jag inte ens fick lokaliserat i veckan som varit men bara jag får tag i någon gårdskarl imorgon så kommer en sådan också finnas till hands…OM bedömarna vill se…. Det är det som gör en galen…först finns det planer. Dessa ska följas till punkt och pricka, men sedan så spelar det också in på vad bedömarna vill och behöver se för att kunna bedöma, detta något som tydligen är väldigt individuellt. Morgondagen blir spännande. Säg inte annat. Sedan prov dag 2 och 3 mån-tis veckan därpå, konstigt nog inte alls lika nervös för det…än…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar