tisdag 14 september 2010

Skriver lite smått igen då, långt mellan gångerna nu

Ja-a gott folk, blir verkligen inte mycker av detta skrivande men när dagarna går så fort så fort, och med så mycket att göra. Jag trodde faktiskt det redan gått 3 veckor sen jag flyttade men det är faktiskt bara två, detta måste ju vara ett tecken på att jag trivs.

Skulle ju varit ledig hela denna vecka, men det for nog all världens väg redan i söndags vid 14:30, och sen på måndag skulle jag väl egentligen ha vikarierat två stycken på samma ställe. Hur långt har egentligen forskningen kommit med att klona, skulle verkligen vara en bra sak. Så nu jobbar jag åtminstone till imorgon, tror dock att det blir torsdag, fredag och söndag också fast man vet ju aldrig. Blir det sen på detta viset har jag jobbat 5 dagar, ledig 1, jobbat 5, ledig 1, jobbat 6 ledig 1, men värrre har man ju gjort, och det ser lite glist ut den närmaste framtiden så jag fyller gärna ut arbetslistan lite :D

Var en sväng till lägenheten ikväll, skulle hämta posten och kolla läget, har inte varit på två dagar. fick en liten chock när jag kollade in i badrummet, det var lite större än vanligt. Jag gick och ställde mig i bortre änden av mitt kök och såg rakt genom köket in och igenom mitt badrum till grannen badrum och genom dörren till detta hennes skåp i korridoren, det var faktiskt lite kul. Så finns det ju sånt som inte är så kul, många väggar är rivna och skrubbade och golvet finns det ännu inte några planer att ens titta på. Ett stort hål har borrats igenom ett skåp som fortfarande innehöll en hel del saker eftersom ingen sagt att det skulle tömman och det går vita hemska plastskenor överall, tror de ska innehålla diverse ledningar men de är ju inte placerade på de mest osynliga ställen, men hoppas de döljer dem lite med färg eller tapeter.Tro mig, jag kommer ställa stora krav innan jag flyttar in igen, det ska nog vara perfekt, efter att flyttat ut nästan allt flyttar jag inte in i vad som helst med hur hög hyra som helst. får se om det verkligen är klart om 8 veckor, det kan jag nog aldrig tro.

Nämde kloning här tidigare i inlägget, det skulle inte sitta helt fel förstås, men just nu känn det nästan som att en tidsmaskin skulle sitta ännu bättre. Jag skulle resa tillbaka till när vi repeterade och spelade "Döbelns Gränd", ta med mig den lyckan och glädjeruset jag kände då och ta och kombinera det med hur mitt liv är nu, i kombination med jobb, jobbade visserligen nästan lika mycket redan då plus att jag gick i skolan så den kan vi ju räkna bort, jag har aldrig varit skapt för att gå i skola, inte någon slags skola. Såg bilen som jag blev skjutsad hem i nästan alla kvällar efter repetitioner och föreställningar samt scenografibyggarkvällar. Såg på bilen chaufför på ett helt annat sått, ett sätt som forfarande finns djupt inne, nu förstår jag mig inte på honom men vill ju göra men trots allt så är nog de känslor mest av vänskap som jag känner för honom nu nyttigare än de jag kände då. men svårt att glömma, alltid svårt, tror inte man ska glömma heller, man lär av sina misstag och upplevelser och de har gjort mig till den människa jag är idag. En människa jag inte vill ändra särskilt mycket på faktiskt...

långt skrev jag idag, men blev väl mest en massa blaha, men det är MITT blaha :D

God fortsättning, det ska jag ha i alla fall!!










You Are a Bubble Gum Bubble


You are bold, daring, and totally outrageous. You love breaking rules.

You are a bit of a show off, and you love to shock people with your antics.You have a wild streak, and you love to be challenged. You're dying to be dared.

You are over the top, and that's what people love about you. You refuse to be normal.













You Should Sing in the Car


You may not be ready for your big stage debut, but you're a decent singer.

You can carry a tune, and you should be proud to have others here you sing.Whenever a favorite song comes on the radio, crank it up and start singing.

Whether you're alone or with friends, belt it out. Singing is an awesome release.













You Are a Cappuccino


You are very energetic, and you tend to channel your energy into work. You like to feel productive.

You tend to get very focused and buried in projects. You enjoy spending lots of time alone.You are driven, and you don't lose sight of your goals. It's likely that you are accomplished in many areas.

You are able to dig deep and find the motivation you need. You are unstoppable.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar