måndag 22 oktober 2012

Duracellkanin

Om jag igår var halvdöd så tog jag verkligen igen det idag. Steg upp ”tidigt”, lallade på en stund innan jag var ut med två hundrackare. Vidare till Ostro Center efter en kagge Mepol HM och sen vidare till Scala. Jag studerar golvet… ska det månne alls gå att få rent, jag var mycket skeptisk. Testade lite här och lite där med diverse medel och kors i taket… golvet var faktiskt vitt där långt under någonstans. Jag flyttade undan det mesta ur kaféet och skurade tills jag fick slut på moppar. Hem och tvättade, hade en gäst på en timme (:D ) och sen tillbaka. Blev nästan klar med själva golvtvätten, bara platsen där dörrmattan är (men borde ju vara rätt rent under den), och lite sittrum måste jag ju faktiskt lämna åt skådespelarna imorgon. Men tror jag lagt ner sådär 6 timmar där idag. Gissa om jag önskade att jag skulle haft maskiner till hjälp. Någon som kan gissa hur omständigt det är att skölja ett golv utan maskiner eller tillgång till golvsil… men gjort nästan klart, på onsdag åker vaxet på…


Annars har det varit en otroligt bra dag. Utan inbördes ordning… helt klart!! 
Det började redan med bra drömmar… att äntligen finna någon… någon som höll om mig och flätade sina fingrar runt mina… kanske blir det min tur någon gång snart också att slippa kalla sig singel.

Så kände jag en underbar minnesframkallande doft idag. Måste ju vara ett år sen sist… FANTASTISK.

En varm kram och trevlig kort pratstund med Simon som jag fångade upp när han gick förbi Scala, tur att jag stod och pratade med Sanni just då så jag inte missade honom.

Golvet blev rent, roligt trots lite jobb. Tror faktiskt jag har fått blåsor i handen efter att krampaktigt hållit i moppen.

Mitt besök.


Just nu. Tvättmaskinen går. Jag ser på färjan. Hungrig och väntar på att klockan ska bli 22 och sista delen av ”Torka aldrig tårar utan handskar kommer”. God fortsättning gott folk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar