tisdag 16 oktober 2012

Maneater

En hel dag framför datorn blev det i söndags, och efter det hade jag till sist skrivit ut bloggen 2012 fram till sista september. Dessutom kom det sig i plastfickor i sin mapp…good job…


Igår var det ett länge efterlängtad styrelsemöte på teatern. Ett och annat nödvändigt beslutades och planer för en framtid finns igen…


Över till the maneater part. I denna singelexistens som jag lever i kommer det turer när den verkligen suger och jag ser potentiella män lite här och var… det är hemskt… som jag sa, överallt, närsomhelst. Som idag… på loppiset Sell-Buy-Rent. En trevlig ung man, något intressant klädd och frisyren, nåja, men han doftade så gott när han skred förbi. Och sen han som driver loppiset… verkligt trevlig åt kunderna…oj huhu… … Dessutom har jag nu funnit att ”Torka aldrig tårar utan handskar” finns på SvtPlay, och det är t.o.m. tillgängligt i Finland…den romance som där finns vill jag också ha. Ett enkelt botemedel finns dock… lite romantik, får se när jag blir botad :D


Man lär så länge man lever och tur är det. På söndag kväll blev jag arg, på allt och alla. Eller egentligen bara mig själv och en annan. Försökte gå bort det men det funkade inte. När jag kom in slog kyrkklockorna 12 slag och jag satte mig på balkongen för att komponerar ett SMS. Ett bra sådant, åtminstone lät det väldigt vältaligt. Men jag skickade det inte, tänkte vänta till nästa dag för att se hur jag kände då och kunde konstatera att jag verkligen skulle ångrat om jag skickat det, så man kan tydligen lära om sig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar