måndag 1 oktober 2012

”fy satan”

Just precis så löd kommentaren jag fick idag på inlägget från i onsdags med rubriken ”Du vet om att du är homosexuell? Eller hur?” På ett sätt så kan jag faktiskth ålla med. HIV/AIDS är ingen trevlig sjukdom och verkligen heller inte sättet de som hade den på den tiden som det berättas om i boken behandlades på. Annars vet jag inte riktigt vad Mr./Mrs./Miss. Anonym menade. Tyvärr. Jag är den jag är och thats that.


Har idag varit ledig igen. Riktigt skönt. Undan kom sig en syssla som jag hoppat över väl länge.



Sen var det dags att handla och baka. Ett brödrecept som CB hade på facebook har intresserat mig en tid nu men har inte riktigt hunnit. Idag gjorde jag det.


Detta är då receptet:
Tebröd:
100 g smält smör
4 dl mjölk
50 g jäst (jag anv torrjäst)
1 tsk salt
 1½ msk socker
ca 11 dl vetemjöl
Sen man knådat ihop degen ställs bunken i varmvattenbad i 10 min. Baka ut till 12 runda kakor. Låt jäsa ytterligare 10 min på plåten. Nagga. Grädda i 6-8 min på 250 grader. Avnjutes genast-med mycket smör på!!!!

Ska fortsätta med mer imorgon, jag lagade två omgångar men insåg snabbt att de räcker ju inte långt. Imorgon ska jag dessutom testa lägga i typ ost, och kanske lite med lite annat mjöl som variation. Och när jag då har ugnen varm ska jag testa på Ost/paprika-muffinsen (Karamuffins som det kallades) som jag också hittade här på en blogg. Hoppas de blir bra. Repetitioner borde pågå på Scala på kvällen så då ska jag bjuda ut dem åt Teater Norrskenet. Det verkar nämligen som om de är mera för det salta än det söta och då ändrar jag bara konceptet lite :D


God fortsättning :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar