lördag 24 september 2011

I feel…

Jag sov FANTASTISKT inatt. Gör ofta det en gång i veckan. Sängen var bäddad med vädrade sängkläder, fluffiga kuddar samt lakan som var tvättade och strukna. Övervägde faktiskt att sova på soffan inatt för att inte förstöra denna status. Skulle verkligen kunna tänka mig att byta lakan dagligen så länge som någon annan tog hand om strykningen. Tvivlar dock på att min hjärna vilade särskilt mycket med tanke på de drömmar den konstruerade denna natt :P

Repetition stod på schemat idag. Igen. Men som tur är så är det en tjusning snarare än en plåga. Det tar sig, sa pyroman 5 dagar kvar att få allt att sitta å sen PREMIÄR. Spännande men tillika känns det inte ok, ju snabbare föreställningarna desto snabbare tar allt slut. Vill inte riktigt tänka på det, kommer SAKNA mina skådespelarkollegor.

Ledig ändå fram till tisdag och jag har planer på att baka, dessvärre lite ont om tid. Men bestämde mig för att massproducera lite rulltårtor efter som längderna i frysen börjar sina, dessutom börjar jag bli trötta på att servera dem och gänget säkert trötta på att äta dem. Rulltårtor känns tråkigt så in i norden men det är nybakt å det enda jag hinner med just nu och jag VÄGRAR servera butiksbulla....

Regnet eller snarare vädret överlag är skit rent ut sagt. Å mina skor är ej vattentäta men som tur är äger jag fler än ett par, många extra par faktiskt, så det finns alltid skor att använda när ett annat par hänger på tork Det positiva är att jag har fått börja använda lite av de nya vinterkläderna. Men tänk va det skulle vara vackert med lite snö. Var ute på en promenad genast efter repetitionen men hann inte längre än till rondellen innan jag vände om när regnet ökade på tempot, detta trots att jag hade paraplyet med. Hann ju ändå en bit.

Nu dags att vara tråkig på vad som é kvar denna lördag. Ligga på soffan å ja, vi får se. Just nu, precis just nu, saknar jag verkligen hAn, HAN med stort H…..some day…..

Har en ny ide till en ny mobil-app, en som kan identifiera dofter. Jag blir så irriterad när jag känner doften av en parfym jag gillar men inte kan placera och man kan ju inte fråga alla vad det är för märke.

Ha, V-tangenten knäppte precis tillbaka på sin rätta plats, nice :D



You Are Steady




You hold yourself accountable for your actions. In the end, you have to live with yourself.

You need your alone time to introspect and recharge. Being around other people can be draining for you.

You are a slow and critical thinker. You think through every step carefully.

You are efficient and precise. You like to get down to business.



You Are a Rebel




You question authority and are still trying to find your place in this world.

You don't like taking orders. You're happiest when you're doing your own thing.

Unique and creative, you seek your own path in life. You are big on figuring things out for yourself.

People look up to you and wish they had the guts to go against the grain. You inspire others with your independence.



You Are a Rice Cooker




You are elegant, withdrawn, and brilliant. Your mind is a weapon, and you're able to solve any puzzle.

You are systematic and calculating. Once you find something that works for you, you don't stray from it.

You are rather unemotional. Your logical side is dominant.

You are an extremely independent person. You know what's best for you and your life.



You Are Bright and Brilliant




You tend to fall in love easily and stick with the one you've chosen. You were born to love.

You are a natural writer of all sorts. You are equally suited writing essays, journals, and fiction.

You are a comfort to those around you. You make others feel at ease simply by being you.

You have an active imagination and intuition. You have a very fluid way of thinking.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar