lördag 3 september 2011

I just don’t know

Svårt att må bra när man inte gör det. Huvudet ur balans igen, å jag vet inte varför. Började snurra på nytt onsdag kväll, tänkte jag bara var trött eller något. Storstädade på jobbet på torsdag, fick snurr och höll mig lätt i en dörrkarm när en kollega och sjuksköterska gick förbi, hon märkte att jag inte var OK och hämtade genast blodtrycksmätaren. Det var högt, som vanligt, som alltid. Gick efter övertalning över till arbetsplatshälsovården å fick remiss till labbet till igår. Gick dit å alla prover var bra, skönt att veta. Mår idag ändå inte bra. Ok igår dagen rakt igenom och halva idag. Tog sen en promenad å efter halva vägen kändes det inte ok men jag fortsatte med en tur via butiken efter kattmat å vishyvatten. Kom hem, tömde nästan en hel stor flaska å slängde mig på soffan, då känns det ok. Telefonen ringde sen och bjöd mig på pizza, ja aldrig har det varit så plågsamt att vara på å äta pizza...lite som om huvudet var för stort för nacken. Börjar tro att en massör skulle vara svaret, nacken troligen orsaken till allt, det tror i alla fall många, nu helt villig att prova. Så känner någon en snygg manlig massör, 25-40 år, vältränad med fin solbränna, får ju gärna kunna massera också så ge mig hans nummer :D

Hoppas att dagar som dessa aldrig kommer åter. Ena stunden ok, nästa inte. Men borde inte klaga, finns de som har det värre. Idag är ändå en bra dag, bara en vecka tills det att jag får börja repetera på Kulturhuset, verkligen på tiden :D 



Nu över till något annat än min klagomur. Hade en vän på besök häromdagen, ända från 9:de klass. Alltid lika trevlig men det blir så sällan. Bestämde sen träff med en annan vän från samma period till nästa vecka. Ska också bli kul. Har egentligen bara 4 närmare vänner från den å jag tycker verkligen om mina kära fröknar :D Dessa fröknar var länge de ända som riktigt kände mig, sen blev jag öppnare å fler lärde känna mig. Speciellt det senaste året har gruppen ökat å jag rör mig lite mera ute i världen, bra va....

Ska nu mata mors katter. Ta en dusch, då känns alltid alt bättre, å sen bara ligga i soffan, eller i sängen å läsa. Nu dag imorgon…



You Are Larger Than Life




You are a competitive person, and you are driven to find the best partner possible.

You are easily delighted and inspired. Life is all about the little things.

You know what you want, and you know how to go after it. You feel equipped for whatever may happen.

When you're allowed to do your own thing, you really shine. You need to be independent to thrive.



You Are a Red Convertible




You like to surround yourself with beautiful objects. Aesthetics are important to you.

You enjoy excitement, change, and even chaos. No one would ever accuse you of being boring.

You are one of those people who actually likes to work. You enjoy feeling productive and doing good things.

You've never had a problem speaking your mind. You are extremely honest.

2 kommentarer:

  1. " Telefonen ringde sen och bjöd mig på pizza".... en Nokia C7 eller vad den nu hette... finns det något din telefon inte kan??.... Ringer upp av sig själv och bjuder en på pizza...då borde jag verkligen skaffa mig touch-grejen och hela baletten....."Mamma mia...hundar börjar tala maat"...
    Jag är lite orolig på dig... teorin om nacken helt troligt , därav visade inget labprov nåt ovanligt.... kolla upp det vet ja.... hade du tänkt göra vinglig entre'på premiären eller??

    SvaraRadera
  2. C7:an é verkligen värt sin vikt i guld :P

    Å vinglig entre, försöker förtränga det, men till kvällarna mår jag oftats bra. Men borde nog få till en remiss till fyssen, kan väl knappast skada...

    SvaraRadera