tisdag 30 augusti 2011

Teknikens påhopp

Måndag var en märklig dag. Horoskopet sa att jag skulle vara mycket framgångsrik och allt jag rörde vid skulle bli till guld. Jag måste haft ett par osynliga skyddshandskar på mig för jag såg inte ens till kattguld :P

Hade varit ut en sväng, på väg hem från Scala. Jag gck förbi församlingshemmet, en bil stannar på andra sidan gatan, två män stiger ur, en vit samt en mörkhyad. Din vite (chauffören) kommer över gatan å stoppar mig (han får verkligen STOPPA mig eftersom jag lyssnade på musik å inte trodde han ville mig något) medan den andra småleende sätter sig i bilen igen. Han ser bra ut, känner mig förvånat hoppfull, stäcker fram handen och presenterar sig som glatt som Markus. Han frågar om mitt namn å jag ger mitt förnamn, han tror jag inte é härifrån, inflyttad, å inte har jag väl bott här hela tiden. Jag svarar, inga farliga frågor. Så meddelar han spontant att Jesus é rätta vägen. Drar en historia om sitt liv, ibland säger Gud att han ska gå fram å prata med människor å han hade sett mig förut å menat kommit fram till mig men inte gjort det så när han såg mig igen måste han stanna. Vi pratar i 5 minuter, jag nickar å håller med, svara glatt, flörtar naturligtvis lite just in case. Så var det bra så. Dolda kameran eller, men jag såg ingen mikrofon. Bilen utländsk, röd Audi. Kusligt till lika. Detta är inte något man är var med här i denna lilla stad.

Idag blev det jobb. Oväntat ett extra skifte, no problems idag. Så kom SMS:et, från POSTI. Telefonen hade anlänt, underbart. Hämtad den, fort hem, läste manualen å började pilla. Först gick det sisådär men börjar få häng på det nu, övning ger färdighet som det heter men jag ångrar inte mitt köp!!





You Are Independent




You dance to your own drummer, and you like to live life on your own terms.

You do and say whatever you feel like. People are sometimes shocked by your outrageous behavior.

You have a wild and passionate side that you love to express. You have your own way of doing things.

You are a bit of a loner at times. You need space to grow and become who you really are.



Your Word is Persistence




You are resourceful and capable. You have an ingenious way of getting things done.

You are prepared for whatever comes your way in life. You are highly skilled and highly adaptable.

Like everyone, you sometimes feel like giving up. You always remember that persisting pays off.

You finish most things you start. In general, you are very task oriented.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar