söndag 28 augusti 2011

Söndagen som kom å gick

Dagen började med jobb. Jippi. Jag må vara van med det efter många år men jag kommer ALDRIG gilla att stiga upp 06:20 eller 05:50 så är det bara. Nåja efter 8timmmar fick jag ju gå hem.
Hade planer på att ta fram baken idag och det gjorde jag, det blev glutenfritt åt fröken Prins Skoti (vill ni förstå det där så kom å se oss på Scala i höst). Två olika sorters muffins, å speciellt hallon/blåbärs-muffinsen måste massproduceras efter onsdag när lönen kommer. Dock inte bara som glutenfritt för det mjölet kostar ju lite mer.

När detta var klart var jag inställd på att jag motvilligt skulle måsta ta itu med strykningen. Saved by the bell kan man säga för telefonen ringde å det var Boman som bjöd på kaffe. Tackade ju naturligtvis ja, de skrynkliga lakanen kommer finnas kvar om några dagar också…så en sväng ut till en vacker villa vid Andra Sjön. Riktigt bra kväll/dag.

Måste nu fixa klart morgonmålet till imorgon. Så jävligt trött på smörgåsar å slut på idéer å nästan också pengar så man tager vad man haver, kan innevara kräsen, blir en ”sallad” på fullkornsmakaroner, ägg och ost samt den grönsak jag kan lokalisera :D



Connection Inspires You




You bond easily with other people. You have close and meaningful relationships.

You would do anything for the people you care about. Thinking about them keeps you going.

Your still waters run deep. There is a lot more to you than meets the eye.

You think about how your actions effect others. You act deliberately.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar