fredag 5 augusti 2011

Med universum på min sida

Är man bara envis så går det mesta. Försöker nu skriva detta blogginlägg med ögon som faller ihop, men måste (mitt enda måste idag efter jobbet precis som jag ville) så jag hinner renbädda sängen imorgon före jobbet istället.

Vilken toppendag, nåja det låter faktiskt lite väl överdrivet men faktiskt inget att klaga på. Trött från morgonen å snoozade ett par gånger, larmet lät argare å argare för varje gång. Sen efter 7 timmar på jobbet gick jag hem som en ny människa efter en dag med glatt prat med underbart fina arbetskamrater. Var å handla strax efter jobbet å träffade många pratglada på vägen å idag passade det mig fint. Å sen inga måsten, perfekt….

Jag gillar verkligen sena kvällar å nätter, sommar vinter, höst eller vår. Jag brukar vara ute alla tider på nätterna, då é allt som bäst. Å att bara kunna stiga ut på balkongen å se sig omkring, mycket kan man se och höra. Igår blev jag glad, å tur var det som avslutning på den självömkande kvällen. Jag stod på balkongen å hörde mor å John spela kort en våning upp, Uno lät det som men de verkade inte vara helt hundra på spelreglerna, ja vi blev inte riktigt kloka på reglerna på Åland heller :P Så glad att hon har det så bra som hon har det nu. Sen vi flyttade från landet har det varit många valser för oss alla. Hennes senaste relation blev 7 år med en missbrukare men nu har hon det bra, man kan inte jämföra Max med John å tur är det. Satt ikväll själv med i kortspelet, jag har aldrig varit någon kortspelare men efter ett år med Skip-Bo é jag riktigt duktig :D

Tror förresten jag inte kommer vara singel när somnaren är slut. Har beställt hem två karlar med vänner. En från Danmark samt en från Pride-festivalen i Stockholm. Fick sen idag också höra att jag har en bekant i Frankrike eller liknande, han visste tydligen inte exakt vart han skulle, så jag funderade på att beställa en fransman också, ångrade mig dock när jag kom på att språkbarriären kan bli hög. Men visst är väl franska kärlekens språk….

By the way, förstår inte hur Svt kunde visa detta i Allsång på Skansen i tisdags, tyckte verkligen INTE det var OK. Visst skulle det väl bara vara ironiskt å underhållande men ur min synvinkel var det inte ok, speciellt inte under Pride-veckan. Å varför bara rikta in sig på bögarna, man kunde väl tagit med lesbiska å transpersoner när man ändå höll på….


Allt för idag…



You Are Quirky








You don't think you are weird but others do. You have your own definition of normal.

You have a strong personality. You are who you are, and you're darn proud of it.

You act spontaneously, without planning. You don't like to commit to any one thing.

You are a calm and steady person. You may be whimsical, but you're also well grounded.

1 kommentar:

  1. Faktum är att Grotesco under sitt framförande vid skansen de fakto drev med kristna och deras gamla värderingar angående homosexuella. Skämtet var på så vis inte riktat direkt mot homosexuella utan mot de strikt kristna värderingarna som anser att "det är bögarnas fel"!

    SvaraRadera