söndag 14 augusti 2011

Finally

Äntligen kväll, inte riktigt säker på att det skulle bli kväll idag. Igår var jag visserligen inte heller säker på att dagen någonsin skulle ta slut, men när jag äntligen kom mig i säng var jag pigg som bara den.

Igår var det ju fredag vilket j é städdag, snarare storstädning. Jag röjde i skåp, bar ner i källare, slängde, sålde (Love Findit, släng inget du kan sälja å det mesta går att säja där) å organiserade om, var överallt på en gång. När jag gör något sådant där helt spontant blir det ofta utan någon som helst organisation. Fast bra blev det, men tur jag var ledig. Fast jag fick faktiskt till ett skoskåp.

Så idag efterjobbet slog jag slag i saken. Klädhyllan skulle bort å två nya stänger skulle upp. Hade länge tänkt på det men tänkt ha någon annan ,mer kunnig, att göra det, kom dock på en ”enkel” plan som t.o.m. jag kunde utföra. Lånade lite verktyg från jobbet å fick “hakar”, vinkeljärnsaktiga grejer av Sanni. Sen bara fixade jag det när jag kom hem, inte felfritt å det blev inte perfekt men det trodde jag nog inte det skulle bli heller. Tyget är temporärt tills jag hittar något annat, typ en spjälgardin av bambu. Lite kul att tänka att de trästänger på vilka mina kläder nu hänger hängde en gång draperiet som omslöt min säng de första åren i Nykarleby efter flytten för då hade jag nämligen inget eget rum utan hade en säng i ena hörnet av vardagsrummet….


Sen var jag också upp till jobbet å hämtade den stora bökiga möbeltvätten för att se om soffan skulle bli nå annorlunda. Vet inte om jag direkt ännu sett någon skillnad mened tanke på hur smutsvattnet såg ut måste den blivit MYCKET renare.

Nu ska jag se klart “Iskallt uppdrag” å njuta av lite Aino chokladglass. Imorgon kvällsjobb å när jag kommer hem har jag ett nytt teve att installera. Mors gamla tevehyade sagt upp igår, gick bara inte igång. Visserligen har det hållit länge eftersom det var dödförklarat redan när mor fick det av min bror efter det hade åkt i golvet men när det väl skulle repareras funkade det igen och eftersom han redan köpt nytt fick mor överta det….



You Are a Lemon Meringue Cupcake






You tend to get yourself into sticky situations. You're always in the middle of something.

You are youthful in spirit and appearance. You refuse to grow up!

You get easily bored in relationships and tend to jump from person to person.

You're enough of a devil to get yourself in trouble. You love to break rules.



You Should Change the World By Helping Others






You can truly be there for another person. When you care, you are incredibly giving and compassionate.

You're incredibly thoughtful and able to give people what they need most. Generosity simply makes you feel good.

You are willing to be a voice for those who don't have one. You always speak up to defend others' rights.

You believe in helping on a community level. You are happy to feed the hungry and cloth the homeless.



You Are Conventional






You are organized and productive. You know how to spend your time wisely.

Following the rules feels natural to you. You can't imagine living outside the law.

You don't really appreciate strangeness. You feel put off by eccentricities.

You rather follow the straight and narrow, even if it's a bit boring. There's nothing wrong with boring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar