tisdag 9 augusti 2011

Rude wakeup call

Vilken väckning man fick imorse. Vaknade helt spontant kl.07:27 å flög upp ur sängen, herregud, varförhar ingen ringt efter mig, skulle ju varit i jobbet 27 minuter sen. Lite smått hysterisk. Så slog det mig…..jag é ledig idag :P Jaaaja, så kan det gå…

Telefonförsäljare, taloustutkimus å alla sådana typer, SÖK NYTT JOBB!!! I min telefonbok finns nummer som DD,GG, Svara Ej1, 2, 3, 4.…osv. Dessa är såna trevliga typer jag inte orkar svara åt. Förra veckan ringde många, en finsktalande som blev sur när jag inte förstod finska (vilket jag ju visserligen nog gjorde men…) å tackade för sig. Någon dag senare ringde en annan, svensktalande denna gång, å trots att jag sa att jag ej var intresserad skulle hon ringa igen denna vecka. Idag ringer någon också, finsktalande gissar jag. Har svarat en gång å hörde genast sorlet i bakgrunden, å sånt är ett tydligt tecken på att det inte intresserar mig. Ser framför mig ett stort rum fullt med bås å massor av telefonister. De har nog inget att erbjuda mig. Får se hur många gånger de ringer ännu idag.

Jobb igen imorgon, sen till Jeppis för information om läroavtal mellan kl.14-15, hoppas verkligen de säger något om min anstaltsvårdarutbildning på läroavtal som ska påbörjas i höst, troligen i September, men ännu ingen info dessvärre. Tror inte på att det blir till något före jag ser det. Som så mycket annat.



Your Facebook Personality is Ambitious





You love to be in a crowd, and you know how to work it. And you remember everyone you meet.

You keep things classy on Facebook. You see your profile as an important part of your "personal brand".

You are always on; that mind of yours never takes a break. Even when you're relaxing, you're still scheming.*

You are careful about what you post on Facebook. You post often, but you try to avoid anything that will tarnish your reputation.



Your Heart is Experienced





Irresistible and attractive, you have no shortage of love interests. You're quite the flirt.

You've had many interesting romantic relationships over the years. You've learned a lot from love.

You're a great date, but it's hard for you to transition into a serious relationship.

You have had your heart broken, but you've also broken a few hearts yourself. You try not to dwell on past hurts though.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar