måndag 1 augusti 2011

Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga.

-Margareta Krook

Varit lite dött här sen sist å ungefär lika har det känts i mitt huvud, dåsig å nästan konstant snurrig. Jag höll mig däremot på benen å jobbade (halvt plågad) mig igenom fredag till söndag, massor av vatten å salt (rakt ur karet ibland) gjorde susen å på söndagskvällen kändes det faktiskt ok påsytt. Vätskebrist skyller jag på, vet jag druckit för lite med tanke på allt som rinner av en så fort men gör något när det varit den varmaste Juli månad på 50 år… Försöker nu dricka mer, bara rädd att det ska bli för mycket just nu så alla värden blir helt fel, det skulle vara typiskt mig :P

Såg här för en stund sen på ”Leila bakar” å blev så jädrans badsugen, men orkar inte, ledig i helgen dock, kan bli storbak av alla de slag om det vill sig bra då :D

Å ny månad, Augusti redan, jisses. Nya ansikten pryder väggarna efter att ha vänt blad, i köket vakar nu Alice Cullen medan det plötsligt blev lite male full frontal i alkoven ;D

Är just nu inne i en Harry Potter-fas, allt är bra, böckerna, filmerna och PS2-spelen. Man blir aldrig för gammal för Harry Potter, så det så! PISTE. Skulle verkligen känna för att köpa samtliga böcker med då vill jag också visa att jag har dem å dessvärre har böcker ingen perfekt plats i mitt hem. Inbillar mig just nu att skulle bara den stora bökiga (knappt använda) stereon vara borta skulle hyllan vara mycket bättre men har svårt att släppa den, borde kanske testa att lägga den på Bomans bord på Juthbackamarknaden å se om någon vill ha den, en extra slant skulle alltid vara trevlig.

Slut för idag, tack för idag, ska nu njuta resten av kvällen. Usch vad lediga dagar går fort. Men ja, snart är det helg….



You Are Charming




You find almost everything invigorating. You are enthusiastic and upbeat.

Verbally talented, you tend to persuade people with your speaking and writing. You know how to make a strong case.

You are downright amusing. Your odd sense of humor gets people laughing.

You are gregarious. You find it easy to connect with people, and you often become instant friends with strangers.



Your Soul Has Green Eyes




You are easily excited and inspired. You are engaged with the world in many different ways.

You won't let anyone intimidate you. You can pull out the big guns when you need to.

Like everyone else, you have your fair share of self-doubts. You try to rise above questioning yourself too much.

You are naturally graceful and charming. Your humility and natural honesty draws people toward you.



You Are Calcium




You are methodical in all your actions. You have a reason for everything you do.

You have good stamina. You know how your pace yourself, even when you're at the back of the pack.

You connect with others freely and easily - and you tend to have many best friends. You forge bonds quickly.

You are happy to let others take the lead and follow when you feel comfortable. You like to start slow.


You Are Dominant




You take on huge projects and see them through. You lead the way when it comes to success.

You are a leader and a good one too. You are as fair as you can be.

You have a defiant streak. If someone tells you that you can't do something, it makes you that more determined.

You are impulsive when the occasion calls for it. You make decisions on the fly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar