torsdag 28 juli 2011

Det är svårt att vara smal när man är förmögen…

…texten på en T-Shirt från Bazar på Åland, köpte den inte även om den fanns i rätt storlek å allt, vet jag aldrig skulle använt den men ändå var det svårt att stoppa mig själv.

Jag vill också ha semester.…känns det som i detta nu i alla fall, innerst inne vet jag att all ledig tid skulle göra mig galen, en knapp vecka skulle väl vara ok men…..and I need the money. Imorgon dag 3/5 på en konstant (känns det som) full och dåligt ventilerad avdelning (idag 25grader ute å 26 grader INNE), men i ärlighetens namn skulle jag verkligen sakna det :D

Känner mig trött, skrämmande, brukar inte vara såhär trött, såhär ofta. Jag skyller på det varma vädret, mycket på jobbet å knappt någon ledig fritid, korta nätter helt i onödan tror jag inte har något med saken att göra :P

På TV finns inget att se, någonsin (nästan) så på senaste tiden har jag kollat (kollar ännu) säsong 6 av ”McLeod’s Daughters”, den å säsong 7 har aldrig fått min fulla, 100%:iga uppmärksamhet. Å många Rebecca Lavelle-låtar finns det som jag inte har, det måste åtgärdas…också. En helt underbar serie jag som alltid varmt rekommendera :D

Har idag plockat bär, mor ställde sig i hallonbuskarna, avundades verkligen inte henne, själv tog jag hand om röda å svarta vinbär, blev 10 respektive 8 liter. Dessa är nu saft å lite blir till gele (eller cele som det stavas enligt husmor tydligen :P )

Nu lite ”Angels in America” från Svt 1, sen gonatt, men sovmorgon får det bli (å sen stressar jag med det jag ”måste” göra före kl.13...), bestämt sen länge.

Gonatt!!



You Are Confident




You always fight for fairness. You have a strong sense of justice.

You trust yourself to know what's right and what's wrong. You are willing to go against the tide.

You automatically take charge when chaos or confusion arise. You know you make a good leader.

You are self-confident and sure of what you're doing. You don't second guess yourself.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar