onsdag 27 juli 2011

Completely conducive to contemplating cozy charismatic country cottages….eller snarare mitt liv

Jag har denhär vännen. Lite nu å då skickar jag något SMS åt honom, han ogillar att tala i telefonen. Jag kollar vad han sysslar med å säger vad jag gör. Varje gång jag läser hans svar står alltid något i stil med ”Du verkar trivas med ditt liv/varar nöjd med ditt liv/ha kul/må bra” vilket får mig att fundera om det verkligen stämmer. Glad är jag visserligen alltid, på utsidan åtminstone, detta är nog en arbetsskada eftersom man alltid ska vara glad å trevlig, man borde få påökt i lönekuvertet bara för det :P Vi hade en patient för flera år sen, hon tyckte alltid det var så trevligt att se mig när jag ALLTID var lika glad. ”…..but my smile still stays on….”
Sen det är med att vara nöjd med livet, nåja i de stunder jag skriver de där SMS:en är jag nog der, gör för det mesta något “roligt dumt” i brist på rätt ord, men alltid, knappast. Det finns så mycket jag vill ha, men inte har å vet hur och om jag någonsin kan få, och då menar jag ej materiella saker men de känslomässiga ersätts ofta med de materiella, mycket lättare så. Sen finns det nog alltid någon liten småsak att förbättra för att aldrig lyckas uppnå perfektion.
Såna funderingar man kan ha….

Många dagar av jobb framför mig, 4+4 med en dag ledig å så jobbade jag ju idag också. Som tur är finns det alltid någon trevlig, ibland bara någon liten sak, som gör trevliga avbrott i vardagen. Igår hade biträdena en lite grillfest på C.B.‘s sommarstuga i Soklot, så härligt ställe, precis ett sånt jag vill ha (bilväg, lagom långt till övriga mänskligheten, vid vattnet, rätt stor, el å tv. Jag vill också ha rinnande vatten å utedasset kan jag också klara mig utan). Kvällen var super å vi bestämde att det skulle bli en årlig tradition, men knytkalas fast samma ställe eftersom hon egentligen är den enda av oss med en riktig sommarstuga. Alltid bra med något att se framemot.

Nu ska jag vrida på spisen, måste koka en rabarberkräm för att få lite ur frysen. Å så fick jag ju hem glassen från butiken även om jag lämnade fast med munnen strax före rondellen å glassen nästan var smält när jag kom hem, tur frysen var kall…..



You Are a Good Friend




You are reliable and dependable. You can be counted on, through thick and thin.

You are full of common sense and every day wisdom. You are street smart.

You are conscientious and organized. No detail slips past you.

People often say you would make a great therapist. You are an excellent listener, and you never judge.



You Are a Snowflake




You are a deeply emotional person. You have a sensitive and tender heart.

You are so in love with the world. You are blessed, and you never forget it.

You won't be deterred from your destiny. You know what you were meant to do in this life.

Your still waters run deep. There is a lot more to you than meets the eye.



You Are Rebellious




You are both familiar with the dark side and totally comfortable with it.

You have no desire to lead or follow. You prefer to not be a part of the crowd.

Social graces don't come easily for you. You feel like many social rules are silly.

You act without consulting others. You prefer to make decisions on your own.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar