söndag 24 juli 2011

Ditten å Dattan

Händelser i bilder tror jag det blir nu. Bilder säger mer än tusen ord.

Igår var jag rätt så produktiv, lite små förbannad å för mig hjälper det alltid, lägger då ner ilskan på att göra något vettigt. Tavlor kom sig upp, några plåttavlor också. De börjar bli ett par nu men än finns det rum :D





Den nya klockan kom sig också upp å jag bara storgillar den!! :D

Dessa bilder är en lite Ålandsanekdot.

Detta är en stol. Den hade en tvilling en gång. Sen satte jag mig å satt där i säkert 20 minuter i allskönt ro…


….såhär gick det. Plötsligt, helt ljudlöst sjönk jag bakåt å satt plötsligt på marken. Tydligen hade jag en helt obetalbar min men ingen vågade skratta före de såg att allt var ok. Tydligen hade alla tre runt mig undvikit stolen för att den inte såg ok ut å så hade den blivit reparerad en gång redan. Plus att de var GAMLA!! Lite kul var det faktiskt å jag lär få höra det länge….


Vilket regnväder ikväll, två gånger dessutom. Tömde denna blomlåda två gånger å nu hänger jag inte upp den på räcket flera gånger. Naturligtvis lådan som varit dränkt en gång tidigare, å då jag bytte jord å allt.



Amy Winehouse hittad död idag, ja just så, men med hennes missbrukarfasoner är man väl ändå inte förvånad.

Ändå går inget upp mot det hemska i Norge, vilken massaker. Man förstår det inte, det kan man inte. Mina tankar é med dem men att älta det i media om och om igen gör inget bättre…

Tack för idag. Skönt att varit ledig idag men imorgon kallar ett kvällsskifte efter min närvaro. Tur att jag hann både tvätta, siska å skura golvet idag. Manikyr å pedikyr var också planerat men hinner kanske imorgon före jobbet om jag inte sover för länge. Förra natten blev det till kl.11, alltså 11 timmar, underbart å välbehövligt…



You Are Brilliant





You are easily inspired to think colorful, interesting thoughts. Your ideas are never dull.

You tend to think up the most innovative things. You mind knows no limits.

You are intellectually open-minded. You like your beliefs and ideas being challenged.

You value autonomy and independence. You strongly believe in being free.



You Are a Classic Cone





You are a compassionate and selfless person. You truly care about people - whether they're strangers or friends.

You are always aware of and sensitive to other people's feelings. You are tender and compassionate.

You're not easily impressed with novelty. However, you do easily impress others.

You take responsibilities seriously. You follow through with everything you commit to.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar