söndag 10 juli 2011

Love vanquishes time. To lovers, a moment can be eternity, eternity can be the tick of a clock.

- Mary Parrish

Min lediga helg som skulle bli så lång å skön har snart nått sitt slut. En jäkla tur att jag helst jobbar kväll imorgon :D Kan inte direkt kavera att jag fått något uträttat, men det behövs väl egentligen, är man ledig så är man. Fick faktiskt in den nytvättade mattan från balkongen, betydligt renare å väldig mycket “fluffigare”, sköljmedlet gjorde susen. Å dagens bakande blev bra, tänkte hänga tavlor så länge de gräddades men det blev inte till något, fick bara varmare än det var och så kunde jag inte bestämma mig för hur de skulle placeras….

Hunnit tänka på ett å annat i helgen, verkligen inte så illa det heller…
Jag må vara en shopoholic (shoppingberoende) men det är ändå fan så mycket bättre an att vara workoholic (arbetsnarkoman), vet inte ens hur det är möjligt, man måste verkligen älska sitt jobb extremt mycket, för om man jämför, shoppa är ju hur kul som helst (att betala räkningarna ej medtaget i ekvationen :P ) Men tänkt att jobba så mycket på en söndag, under en tid när yrkesgruppen i fråga dessutom borde ha semester, att det inte ens finns så mycket tid för paus att man kan ta en kopp kaffe ett par hundra meter bort, tragiskt, verkligen. Å detta i lilla Nykarleby...

Ute på promenad ikväll, skönt på ett vis trots att det var väldigt varmt. 1 ½ timme å ganska högt tempo, gick på en del ställen jag länge hoppat över.
Gick över Rajåkern och fick ångest. Efter ungefär halva vägen finns ett rätt nybyggt hus, med en veranda. Å i änden av denna veranda står en sådan där stor studsmatta som tydligen ska finnas i varje hushåll med barn nuförtiden. Den unga familjen hade någon social sammankomst med bekanta å deras barn. Fäderna (som för övrigt såg rätt trevliga ut) lekte med barnen på studsmattan å mödrarna satt å pratade runt det stora bordet 2-3meter bort. Såg så underbart ut. Undrade omtag någonsin kommer att finna dendär “perfekta” mannen som är underbar med barn (ett väldigt viktigt karaktärsdrag) som skulle vara med de andra fäderna å leka med barnen medan jag sitter å skvallrar med väninnorna….. Är det så mycket begärt!?!? Jag visste inte riktigt om jag skulle springa förbi eller stanna å titta så det blev en kombination. Svetten slog ut i pannan (värmen hjälpte ju också till lite) å hittade sin väg ner för kinden. Kanske fanns det en tår eller två där också…

Dags att börja avrunda för ikväll nu. Får inte vända på dygnet helt…



You are a Lover of Life




You are a pleasure seeker. You're a bit of a hedonist, and you enjoy the finer things in life.

You are both unusual and uncompromising. You're an interesting blend of traditional and modern.

You are physically affectionate. You love to hug your friends.

You are able to relate to people on their own level. You are socially adaptable.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar