tisdag 12 juli 2011

I drömmarnas värld …

…kan man verkligen röra ihop intressanta saker. Var får man allt ifrån. Nog kan man få till det bra på nätterna, i drömmarnas värld är allt möjligt. Å när man sen minns vad man drömt, alltid ett plus så länge det inte var en mardröm.
I helgen så bodde jag på Åland men var tvungen att fly undan min stenrike make av någon anledning. Till min hjälp hade jag min hjälpsamma personal å en våldsamt välfylld garderob där grupper av plagg byttes ut lika smidigt som när man byter bilder å sidor på en touchtelefon. Planen var att klär jag mig som kvinna känner ingen igen mig. Första förklädnaden blev skiddräkt men lång rosa luva och stilettstövlar i lila lack, godkändes dock inte. Till slut blev det något diskretare, äldre dam-aktigt, en röd utstyrsel med hatt å låga klackar...lyckades faktiskt fly :P Natten till måndag jobbade jag på bäddavdelning eller liknande, men det utspelade sig på Hotell Gyllenen (Kn)Orren :-) Massor av patienter, vissa rymde å nya kom in å ibland visste vi inte om det var våra patienter eller inte men vi tog in alla som vandrade i snön på utsidan... Senare slog det över å blev faktiskt hotell med gnälliga å krävande gäster men det blev bra det också.
Så drömde jag att vår gamla lägenhet, trerummaren vi flyttade till på -98 skulle bli bibliotek. Jag fick se den en sista gång (visserligen var det inte alls den lägenheten men...) Byggarna tyckte så synd om mig att de köpt godis, massor, massor av godis. Mängder man bara kunde mäta i traktorskopor... Å jag tackade dem naturligtvis, in MY way ;D

Ålandsresan närmar sig, väldigt spännande, känner att jag inte hinner med, när jag önskade ledigt var det ju så långt fram i tiden. Nu är det snart här. Lång resa, smått tröttsam, men väl värt det… nu packar jag, planerar om packningen, färgar å fixar om lite kläder osv. osv. Å väskan ligger fortfarande i förrådet… Åså mycket att göra, till Jeppis ett varv till efter allt som glömts bort, själva officiella packandet å byta lakan i sängen så det är fräsht när man kommer hem, för att inte tala om att städa å ställa allt till rätta utifall att man aldrig kommer hem….

Två saker som hände förra veckan, saker jag glömt nämna å som inte hänt på länge.

#1. Jag drack kaffe å mådde helt OK efteråt, visserligen var det med laktosfri mjölken jag har ju annars inga problem med mjölkprodukter så varför i kaffe.

#2. Jag såg jordgubbar, i ett jordgubbsland, på en jordgubbsplanta. Visserligen inte helt inbäddade i plantan utan snarare lite utanför med skyddsplasten till bakgrund. Men ändå, har inte sett in jordgubbe i landet sen, jaa-a, 15 år sen kanske? Trevlig överraskning var det ändå.



You Are an Air Charmer




You charm with intelligence, class, and wit. You fascinate people.

You are eloquent and an excellent conversationalist. You really shine when you're with a few other people.

You are a risk taker. You are a person of great courage and bravery.

You are interested in many subjects, and your interest isn't superficial. You dig deep.



You Are an Elephant




You always think before you talk. You consider your words carefully.

You are very observant and are always collecting data. You have a sharp and extensive memory.

You seek meaning and purpose in every part of your life. An empty life terrifies you.

You are reserved about expressing your true self. You are shy around strangers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar