lördag 18 juli 2015

När himlen rasar...

Fredagen 17.7.2015... En dag att minnas... Eller så inte, jag har inte riktigt kunnat bestämma mig ännu.

Å vad ska jag säga och var ska jag börja.


Hjärtat gör sina egna beslut. Hjärtat frågar inte vem du vill falla för. Det gör som det vill. Mitt hjärta bestämde sig för att att älska men glömde fråga kärlekens mottagare om där fanns ett hjärta att ge.
Mitt hjärta älskade ovillkorligen från första stund.
Mitt hjärta tog emot slag å sparkar trots att jag var den enda inblandade som ens visste det.
Mitt hjärta fortsatte älska. Väl medveten om situationen. Det hade många gånger känt på dörren mittemot och vetat att den var låst. Å mitt hjärta hittade inte nyckel.
Dag blev natt och sedan dag igen... Tiden gick å allt var bra. Den låsta dörren förblev låst.
Hjärtat va naivt å hade vant sig vid situationen. Såg dagligen mot den låsta dörren å tänkte att den då inte kommer öppnas under denna livstid. Men ändå...ett litet, litet hopp fanns ändå där långt inne å ibland när det var mörkt och ingen såg lade hjärtat en hand på det tröga dörrvredet, man kunde ju aldrig så noga veta.
Till slut gav hjärtat upp... Det kände aldrig mer på dörren.
Nästa dag hängde där på dörren en stor skylt med texten "Lägenhet till Salu"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar