måndag 22 november 2010

…..Eye of the Tiger…..

Dagarna går fort, fort, fort. Börjar alla inlägg på samma sätt känns det som men nu råkar det vara så att jag verkligen tycker att tiden går sådär jättefort, brukar ju ha tid att sitta å skriva flera gånger i veckan, men inte nu, helt plötsligt var det måndag och den långa sköna lediga helgen var borta, för fort som vanligt.

Har sen jag sist hunnit med en tripp till Sverige, Haparanda, IKEA :D Hade gjort upp en lista, följde den inte till punkt och pricka, strök lite under shoppandets gång och lade också till lite av varje, tror det blev ca. 100€ mer än planerat, men det var egentligen planerat det också, har alltid två budgeter, en för den planerade shoppingen och en för impulsköpen :P ska bli riktigt kul att få packa upp och montera, inte så mycket monterande men nog helt klart tillräckligt. Bar bara upp allt till lägenheten i ett hörn i vardagsrummet, nu håller de ju på i badrummet så jag tyckte att det nog inte skulle störa dem och jag placerade “lite” tavara där. Ja renoveringen börjar närma sig slutet, hoppas jag, fått höra att alla lägenheter ska vara klara till 15:e December men tror min med tur blir klar under denna vecka, hoppas verkligen det, bara badrummet (där väggarna redan är helt klara) samt vatten och avlopp i köket, sedan DONE!! Underbart. Jobbigt att bära upp alla möbler ur källaren igen men fick jag ner dem själv får jag väl upp dem själv också. Fick i början av veckan reda på att om jag kan städa själv drar dras det av från hyran en månad, trevliga nyheter. Så fick jag också reda på att hyran stiger från 276,50€ till 336,50€, otroligt billigt skulle jag säga :D Elräkningen stiger dock kanske lite nu sen jag fått golvvärme i kök å badrum :P

Vintern verkar vara här för att stanna, inget jag klagar över, not at all, håller mig så varm och mysig i min nya perfekte jacka.

På torsdag blir det återigen teater, “Allt eller Inget” med mor denna gång, synd att Simon inte kan vara med lika mycket som man skulle vilja men han måste ju få vårda sina skador, han var faktiskt riktigt bra i dansnumrena…

Jaja, inget mer att säga, dags att återgå till de vardagliga sysslorna, har lite tvätt från två dagar sen att vika ihop, hundpromenader samt lite mer julklappar att ordna. Tack gode gud för skatteåterbäringen. Alltid är det något. Kvällsjobb idag, passar mig riktigt bra det. Hoppas denna vecka också blir en bra vecka, som den förra. Jag läste nyligen ett väldigt lovande horskop för denna vecka, tror ju inte på dem men de är ändå kul :D Det stod att jag under denna period (à 24.11) “äntligen tycks fånga en efterlängtad persons intresse. Var inte blyg”.

Jajaj, ha en bra dag var det väl bara att säga då!!




You Should Go on a Caribbean Cruise



You are easygoing, friendly, and optimistic. You find it easy to have a good time.

When you're thinking about a vacation, you're just primarily to relax. You'd like to have every need and whim catered to!

Not much sounds better to you than pristine beaches, plenty of sunshine, and maybe even a little island hopping.

All you need is a cool drink and a good book, and you're set for the week.

What Type of Cruise Should You Go On?




You Are Allspice



You are not as complex as you seem to others. You really just like to keep things simple.

People think you're something you're not. And you're getting a little sick of being misunderstood!

You enjoy the company of others, and you appreciate people from all walks of life. You love to learn about different points of view.

You seem familiar to strangers. People probably tell you that you remind them of someone else.






You Are a Fashion Magazine



You have an eye for fashion and a natural sense of style. People always ask how you look so put together.

In truth, you are influenced by so much around you. That's why your style is so unique.

You love to look at fashion. If you have any complaints, it's that people wear clothes that are too boring.

In a world of jeans and t-shirts, you need fashion magazines to get your fashionista fix!






You Are a Crab



You can be an emotional and sensitive creature. Things get to you.

You are a bit withdrawn and shy, but you're also willing to come out of your shell sometimes.

You are quite flexible and easy going if your trust is earned. You like to observe quietly.

You move with the rhythm of life. You try not to fight anything.





Your Love is Guarded



Your love takes a long time to develop. You are careful with your heart.

And once you do fall in love, you don't express it quickly or easily. You keep your emotions to yourself.

You love strongly and completely. Your love is solid and can be counted on.

Once you start loving someone, it is hard to stop. Your love is tried and true.






You Were One of the Slackers



When you were in high school, you really didn't want to be there. You hated everything about school!

You tried to do as little as possible to get by... your grades and attendance record prove that.

You are probably somewhat of a late bloomer. Your lack of success in high school doesn't really predict much.

You're the type of person who does best when you're able to do your own thing. And it's a lot easier to live that way outside of school!

4 kommentarer:

  1. Hide sko do int a skriva na-no får ja svårt ti andas o så byri drägli rinn tå ja tenkär på LATINOMÄN.Skåda liiti extra fö me,snälla.

    SvaraRadera
  2. Haha, oj som jag ha sakna an ;D Rad 6 no å 2 i December....

    SvaraRadera
  3. Shit,do slippär jo bara närmari o närmari fö va gang.Ja e så avundsjuk.....

    SvaraRadera
  4. Klart det, måste ju ta sig en närmare titt, borde se om e-bay skulle ha ett par operakikare till salu innan 17 December :P

    SvaraRadera