måndag 22 november 2010

……Jag är fanciful, faktiskt bra beskrivning.…

Ännu en dag börjar gå till ända. Inga stora händelser att rapportera direkt. Jobbat, tuktigt kul, ganska underhållande att jobba på ett sånt där ställe ibland. Egentligen är det alltid underhållande. Råkade ut för en rätt så rolig sak, tyckte jag, i omklädningsrummet på väg hem. Stod och böt om när en kollega som slutade samma tid som jag också kom och bytte om. Lyckades hålla mg för skratt som tur var, skulle varit svårt att förklara varför jag skrattade men jag tyckte det kändes som stora jätten Glufs Glufs och småfolket när vi stod bredvid varandra och böt om. Ja ibland behövs det inte mycket :P

Sen tog jag en tur via lägenhet. Där hade inget hänt tyckte jag, detta trots att jag såg 4 bilar från byggfirman samt Elora-bilen när jag gick till jobbet. Visserligen hade de tejpat plast för dörren till badrummet, anar det inte torkar som de vill, inte så konstigt egentligen när den står på glänt så slangen från värmeblåsaren ska rymmas ut genom dörren. Bättre lycka imorgon hoppa jag. En sak fick jag gjort åtminstone, fick utsläpat säckarna som fylldes med skräp under packandets och slängt den i soptunnan. Måste passa på när de var tomma. Blev nu så tomt på balkongen, bara lådorna med diverse tunga saker jag inte orkade släpa ner i källaren och därför packades ner och stoppades i sopsäckar och staplades prydligt, så nu kunde jag lyfta ner de sedan länge döda och vissnade blommorna. Måste minnas ta med 150 liters sopsäck imorgon när jag hämtar posten så får de också gå till en evig vila hos Ekorosk. Känns mycket bättre nu när det blivit gjort. Vill ändå att resten av lägenheten ska blir klar. Mitt horskop för tiden fram till 8 December lovade dock att jag skulle lyckas med inredning och inte vara rädd att vara kreativ så det borde ju betyda att jag flyttat in före det. Har faktiskt redan löst problemet med den irriterande vita plastskenan som döljer kabeln till det nya tv-uttaget som det placerat MITT på den röda väggen. Det blir en minifondvägg i tyg. Måste nu bara hitta det räta tyget….

Sitter nu och ser på “Buffy, the Vampire Slayer” men ror jag ska byta över till “Sex and the City 2” denna otroligt underhållande men ack så överdrivna och knappast verklighetstrogna film.

Känns som jag är tillbaka. Får ju skrivandet att bli till något igen nu. Toppen. Måste minnas beställa ny svart färg till skrivaren så jag kan skriva ut tiotals sidor blogg, men vet inte riktigt om jag kan slösa pengar på färg just nu med tanke på allt som står för dörren och dit det alltid går mycket pengar, julen, och det finns ju inte direkt så mycket jobb just nu verkar det som. Ja eller jobb finns det ju garanterat men jag råkar vilja trivas på min arbetsplats så jag sållar lite, tycker inte det är för mycket begärt.

God fortsättning.




You Are Fanciful



You are a whimsical and sometimes capricious person. There's no saying what you'll do next.

Sometimes you're highly traditional, and sometimes you like to shake things up. You're just the type to serve ham instead of turkey on Thanksgiving.

Your decisions and actions are seemingly random, but there is always a method to your madness.

Your preferences and tastes are constantly shifting. However, you always have a grand plan in mind.




You Are the Little Mermaid



You find it hard to be satisfied with the life you were given. You feel like there is something bigger out there.

You know what you want, even if you don't go for it right away. You tend to long for people and things.

You are a true romantic and idealist. You get lovesick easily, and you've had your fair share of heartbreak.

Even so, you would give up a lot for love. Love is the most important thing in your life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar