lördag 4 april 2015

Glad Påsk

Jag brukar inte fira påsk. Mest bara finna att långfredagen är lång å sen smått irritera mig på påskhäxor som springer i huset på lördagen.
Inte pynta heller.

MEN

Till Östanlid i måndags å påväg därifrån föreslog mamma en sväng till Sunds. Ja det passar ju alltid. Mycket "nödvändigt" där. Tänkte först inte köpa något men stod plötsligt med en mugg, påse med te och en plåttavla i handen.
Inget mer var planen.
"Ska du inte ha någon blomma då?" Undrade mamma.
Jag...blomma...levande blommande växt i kruka? Å det är ju inte ens sommar. Helt galet. Men oj...en gul Calla var ju rätt fint. Så den tog jag. Å Då behövdes ju en ny kruka...å den lurviga kycklingen på pinne att sticka ner i krukan. Å den fina tuppen.

Efter diverse andra inköp å saker i mina gömmor så blev det såhär.



Så...

Glad Påsk allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar