måndag 15 februari 2016

Tänk... Ett kök...

För ett kort ögonblick igår var jag på rätt bra humör och drömde mig bort lite mellan hyllorna på Citymarket. Jag gick bland bl.a. köksattiraljer och tänkte om man hade ett nytt kök...Ett större kök. En annan lägenhet... Förhoppningsvis tillsammans med nån. 
Jag såg alla grytor och stekpannor.  Glasen, besticken och de små söta lergrytorna. Olika formar å redskap för bakning.  

TÄNK att få laga mat å baka, tillsammans med nån, å sen ha bjudning för våra vänner å familjer. 


Dock slets jag ur den fantasin när jag kom fram till att jag inte håller på att köper lägenhet med nån. Inte flyttar ihop.  Att jag inte alls köper någon typ av bostad. Att jag sagt för mig själv att jag inte gör det före jag flyttar ihop med nån eller hittar ett riktigt kap på ett ställe jag vet jag vill bo på...
Men för ett ögonblick var jag nån annan stans... Å bjöd på mat..kaffe å kaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar