torsdag 14 oktober 2010

Frid å fröjd i rövahöjd

Nämen se godag, det tog ju faktiskt inte sådär jättelänge nu innan jag skiver lite på nytt. Har jag något nytt att berätta då?? Knappast något av intresse. Jag har ju faktiskt varit ledig från jobbet nu, längre än jag trodde men så tackade jag ju också nej till att jobba denna vecka men det var verkligen inte på något ställe som jag ville jobba på, lite kräsen får man väl vara ibland, brukar alltid säga ja när någon ringer och vill ha mig i jobb.

Har försökt göra upp en inköpslista till IKEA, går bra, ännu under 200 € men så ska man väl räkna med 100€ i inpulsköp också för så brukar det ju bli...Oj va é dehär?, Jaha, Behöver jag det?, Njaa, Va kostar é, 2€??!? Jag tar tri... :P Trodde det skulle bli problem att spara pengar igår när jag bläddrade i Anttilas julkatalog men när jag gick in på nätet visade det sig att två gardiner redan var slutsålda så då blev det genast lite billigare. Som om jag ändå skulle behöva fler gardiner, men det är stor skillnad på att villa ha och behöva :P Har ju faktiskt redan 5 meter tyg att sy nya draperier av men lust, tid och möjlighet har ännu inte funnits samtidigt...

Lägenhetsrenoveringen går bra, köksgolvet är lagt (svarta avlånga stenplattor med värmeslingor under), övre delen av väggarna är tapetserade och vitmålade och idag har köksskåpen anlänt och lite är redan uppe, tror det blir bra, men retar mig ändå över att mattan i resten av lägenheten verkar stanna kvar, tycker de kunde lagt nytt golv överallt när de ändå var igång, men jag hoppas att de gör det ännu....

Hade väl annars inget nytt att säga, tror dock att om ca. två veckor så kommer projekt 1 av 2 på Scala igång, tack för det, verkligen på tiden, får bara hoppas det blir bra och kul, bättre än min förra insats åtminståne, den var hemsk, men manuset var ju inte direkt skrivet av kunniga så vad annat kan man vänta sig. Visst fick vi berömm för det vi gjorde men när jag tänker på det nu såhär efteråt så var det ju helt sjukt värdelöst, utan mening och amatörmässigt och bottennapp i jämnförelse med de andra på scenen, men något var det ju, bättre än inget.

God fortsättning!!!!








You Are Serene




You are tranquil and content. You find your peace anyway you can.

You are easygoing and comfortable in most situations. You pride yourself on being laid back.

You are patient and forgiving. You are always willing to give someone or something other chance.

You try not to let the world get under your skin. You remain as stoic as possible.
















You Are The French Chef




You are an amazing home cook, and you prefer to cook from scratch.

You love to make food with real ingredients. There's no margarine in your fridge.

You prefer food that is rich and delicious. Eating is an experience for you.

You don't think food has to be complicated to be good. It's all about the right ingredients and technique.
















You Are Restless Stressed




You're the type of person who can't slow down. You tend to thrive under pressure.

You get bored easily, and sometimes you just need to shake things up. In some ways, you seek out stress.

While you can't slow down, you really should. Even your "good stress" turns into toxic stress eventually.

Give yourself a few hours with you don't have to do anything. You'll be amazed how productive you are after your break.
















You Are Sensible




You are a down to earth and practical person. You don't get caught up in flights of fancy.

You try to look at all sides of something cooly and rationally. You make prudent decisions.

You are always aware and informed. You rather know all the facts, even if they're hard to swallow.

You are together and wise. People can rely on you to be the voice of reason.
















You Are Love-a-Lot Bear




You are a true romantic, and you think that love is a beautiful thing.

You believe in the power of love, and you want as much love in your life as possible.

You want other people to have love too, and you enjoy playing matchmaker.

You have a lot of faith in the world, especially when love is in the mix. You believe love always finds a way.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar