onsdag 27 oktober 2010

Rubriklös

Ojdå, ojdå, har suttit och räknat euro och cent idag och det ser inte riktigt bra ut, har antagligen något att göra med det att jag inte jobbat på ett par veckor och inte har någon lön på kommande, det faktum att FPA/KELA sen drog in mitt bostadsbidrag gjorde ju inte direkt saken bättre. Nåja, jag klara mig nog, på ett eller annat sätt, det brukar jag göra. Jag börjar dock jobbar igen om ca. 2 veckor tror jag och skulle säga att det finns rätt bra med jobb ett tag framöver då, och så kommer ju skatteåterbäringen i december också. Tror nästan att kompisen VISA får låna mig pengar till IKEA och det får han tillbaka när Robin Hood kommer med sin gåva. Så blir det nog också ett samtal till herr Cederbeg för att diskutera fram lite utkomststöd till hyra, vatten, el och Internetanslutning för denna månad, det börjar ju bli ett par år sen sist nu…

Annars rullar livet på som vanlig, bygget tycker jag står still, men det kommer upp nya proppskåp lite här och var så jag antar att det är det som de sysslar med just nu, men jag vill ju kunna SE vad de gjort när jag går och kollar läget på eftermiddagarna :P

Har beslutat mig för att möblera om totalt i vardagsrummet när jag flyttar tillbaka, måste ju skapa en liten datahörn nu när jag har fått egen dator sen mo inhandlade en ny åt sig. Hade tänkt ut det så jättebra i huvudet, perfekt design var det ända tills jag började mäta väggarna. Hur tänkte de när de byggde min lägenhet och gjorde den ena väggen för kort för mina idéer, 90 cm för kort. Har dock funnit ut en ny design, inte lika perfekt men den duger, kan ju inte göra så mycket åt en vägg som är för kort och att ha teven att stå mitt på golvet eller bakom soffan känns inte heller särskilt lockande. Nog blir det bra, allt blir bra när det är sanerat och renoverat klart, städat (usch då) och man sprungit upp och ner i trappor med möbler och lådor tills man knappt vet vem man är och varit redo att ge upp gång på gång. Vägrar dock flytta in lika hastigt som ut, så de så…

Imorgon är det en väldigt viktig dag, som jag väntat å väntat men helt plötsligt så är dagen då här, torsdagen 28:e Oktober. Wasa Teater. Allt eller Inget. Rad 9. Kl. 19:00. Med Johnsson. :D:D Känner på mig att de kommer att bli en toppenkväll. Helt FANSTISKTKT. Sen kommer vi till samma gamla jäkla problem som alltid, vad ska man ha på sig. Har rean börjat gå igenom garderoben för att hitta den perfekta kombinationen. Har nu strandat på skorna. Vilka ska jag ta till de svarta jeansen. Svart/vitt är ju alltid en tidlös klassiker men de lila skulle också vara kul, de har jag aldrig använt. Får se hur det blir, men det blir nog bra till slut. Det också.














You Are a Special Dark Chocolate Bar





You are a deep and complex person. You don't let anyone get too close to you.

You stay a mystery, and you're good at keeping secrets... especially your own.

You prefer to stay on the outside a bit and observe. You find people fascinating.

You seek to understand and appreciate the world. There is more to you than anyone will ever know.

























You Are Enthusiastic





You are a lively and energetic person. You feel psyched for so many things.

You love novelty, and you're very adventurous. You have many passions.

You get bored easily. Day to day routines feel mundane to you, and you like to shake things up.

You love to treat yourself, and even the smallest thing can serve as a "pick me up"!


























You Are the Right Side of the Brain





You are a naturally creative and imaginative person. You have the mind of an artist.

You are inspired by the whole world around you, and you never hesitate to act on your inspirations. You are very spontaneous.

You are a true multitakser. You are always scanning and processing the world around you while you get other things done.

You see the big picture like no one else. You have spot on intuition and a good memory.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar