lördag 23 oktober 2010

“Never apologize for showing feeling. When you do so, you apologize for the truth” ~Benjamin Disraeli

Lördag afton. Jag sitter vis datorn och humöret är inte på topp. Som det svänger, flera gånger mer än vanligt nu, men detta med att inte kunna på i lägenheten där jag verkligen trivs, känner mig hemma och trygg i börjar gå mig på nerverna. Det blev ju heller inte bättre av att arbetet nästan avstannat i slutet av veckan, visst förstår jag att det är viktigt att de fixar så att elen är i skick och att alla ledningar sitter där de ska men det är så mycket roligare när de gör saker som verkligen syns som att fixa det sista med köket, kakla å sånt. Jag vill hem tänker jag bara just nu, som en liten tant på bädden. Jag måste bara vara hemma till jul, årets viktigaste tid för mig…
Måste återigen säga det jag sagt förr, har det bra som jag bor nu också, har ju allt jag behöver men det är inte som det ska vara, inte rummen, rutinerna och utsikten. Jag behöver mina rutiner.

Igår var jag på toppen humör, på kvällen efter kl.23 bättre än på evigheter. Hade suttit uppe på vinden och sett på TV, läst på facebook att det snöat och visst hade jag sett det men inte hade jag väntat mig den syn jag fick när jag gick och släppte ut hundarna på kvällen. Det var ju vinter, kallt, vitt snöigt, helt jävla underbar. Skrattade något hysteriskt och kände ett glädjerus bubbla upp inom mig, som ni måste ha förstått vid det här laget så älskar jag vintern. Hoppas verkligen inte grannarna såg mig, nej de kan de inte gjord för då skulle e snälla vitklädda män kommit och hämtat mig redan inatt och att mg i ett liten lugnt och trevligt vadderat rum :P Skickade också ett meddelande till mina vänner och sa hur glad jag var, trodde aldrig jag kunde känna så mycket lycka i min singel-existens…

Var på hundutställning i Seinäjoki idag. Kul. Man blev verkligen sugen att skaffa hund, ja huhu så sugen så. Jag har dock bestämt att jag inte skaffar hund före jag bor i större lägenhet eller egnahemshus med stor gård. Men drömma får man ju.

Just n känner jag mig inte heller sådär alldeles jippo men som tur är så har jag en låda “After Eight: Special Edition, Extra dark” att dränka mitt dåliga humör i, detta tillsammans med Bones borde nog lösa ett och annat problem. Egentligen borde jag komma mig ut bland folk, men det blir liksom aldrig av. Får nog säga som jag sa under vinterhalvåret i skolan på högstadietiden båt alla som villa kasta mig i en snödriva och “pesa” mig att får ni ut mig i snön, bort från bänken utanför lärarrummet där jag i allsköns ro satt och läste böcker så varsågod, pesa åhå. Det hände aldrig :P Säger nog nu samma sak att om någon vill komma ut med mig så kommer jag….kanke. Ser verkligen fram emot torsdag och “Allt eller Inget” med Johnsson :D




You Crave Stimulation



You are optimistic about both your present and your future. Things are going well for you.

You see love as companionship. You're the type of person who would fall for his or her best friend.

You expect other people to delight you. You enjoy the company of others.

Your inner child is whimsical. You still have an amazing imagination.

The City Park Test




You Are Simply Fun



You're out to have a blast, and you enjoy almost any activity. You are naturally upbeat.

You don't need to have a wild time to live it up, but you don't object to a little adventure either.

You don't get bored easily. You can always figure out a way to entertain you and your friends.

You are creative and resourceful. You think a lot of things can be fun - it's all about attitude.

What Kind of Fun Are You?



You Dream of a Full Life



It's likely that you want more from your life right now. You have lots of big ideas!

You'd like to be doing more of everything. You want to have an amazing career, great friends, a family, and enough time to do what you want.

Some people may say you want it all, and they're right. And you're dead set on getting it.

You crave a life that's brimming with accomplishment and excitement. You don't want to waste a single moment.

3 kommentarer:

  1. en sann hundvän-CB23 oktober 2010 kl. 23:25

    Å ja ska på teater dan efter:).Visst e hundvalpar gulliga,men likt småbarn blir dom oxå stora o kanshi int väl så gollo na meir,o usch -tå löisär di hååri o har löipån(int all) o så ska di måtshoneras i tid o otid o di toggar såndä eitt o ana o....

    SvaraRadera
  2. ....ja o dräglar jö di å..

    SvaraRadera
  3. Föstar in vafö do trodd att do måsta skriv "sann hundvän" tå do skreiv såde fin saker om dik :P Tyvärr så ere ju no sant, men na tokode sko ju föstås alder MIN hund koma på att göra ;) Nä jag tror no jag bara fortsäter fantiser...

    SvaraRadera