söndag 10 oktober 2010

Så nu sitter jag här och skriver ett par små stycken idag igen, kanske håller jag sakta men säkert på att få en ny rutin på mitt tillfälliga liv.

Det blåser något förskräckligt utomhus, inget jag egentligen bryr mig i men nu bor jag ju inte å ett stenhus två våningar under plåttaket så det är lite märkligt att höra ljudet av plåten som smäller och hela huset som knakar bär vinden viner kring knutarna… Var ändå ute på en promenad i detta väder ikväll och det var riktigt bra och hann samtidigt läsa 3 kapitel ur “New Moon”, skulle uppläsaren ha läst lika snabbt som jag hade vi nog hunnit med 6 kapitel :P

Missade ett mycket viktigt teveprogram ikväll, “Himlaliv” från FST5 men får en ny chans imorgon 16:55 när det kommer i repris, denna vecka var ju Simon gäst. Saknar Simon, träffar inte honom alls lika mycket som förr, han är min släkting och mycket goda vän. På ett sätt är vi väldigt lika men på ett annat väldigt olika, vi förstår varandra och kan båda vara rätt vulgära ibland så vi an nog aldrig förvåna varandra….honom saknar jag, honom och -a-, men när det kommer till -a- är det på ett helt annat sätt, vi förstår uppenbarligen inte varandra, eller han förstår inte mig, jag kan ju låtsas förstå honom, vet inte, men så är det och jag kan inte längre göra något åt det är jag rädd för… men nu ska vi inte hänga läpp för det, han har gett mig tillräckligt med sömnlösa nätter och röda ögon i kombination av huvudvärk, i dessa dagar är jag bara glad att få se honom, ett par vänliga ord är bara grädde på moset…

Nu över till något trevligare, vet inte vad det skulle vara, kanske att jag är nöjd med min livssituation som den är nu, jag har tak över huvudet, två älskade föräldrar, ett jobb (10 månader om året åtminstone, typ :P ) och mat på bordet, det är inte alla som har det. En man att dela livet med samt barnen Benjamin och Lukas som facebook säger jag ska få skulle dock vara en trevig överraskning och ännu hinner någon komma med ett förslag om förlovning så jag får skriva 10.10.10 i ringarna :P Any takers? ;D

God fortsättning önskar jag er med ett stort god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar