måndag 8 december 2014

Tiden rinner ut

I ett svag ögonblick hade jag faktiskt tänkt att jag skulle hinna med ett sista blogginlägg i November månad...men, som ni nu ser så lyckades ju inte det... Å nu har redan första veckan på December gått. Å är man full av julstämning? KNAPPAST. Detta precis som tidigare år...lite snö skulle säkert bota stor del av detta men på något sätt verkar det som om vädergudarna anser att snö är oviktigt. Kan dock INTE hålla med.


Sista julklappen i stick -väg är igång, sista strumpan till sista paret... En randig en. Sen är det enda som behövs att fäst och frans-marathon :P

Googlad bild
Personligen känner jag mig trött, lat och omotiverad. Huvudvärk med jämna mellanrum. Vissa säger det har att göra med att mina nätter ofta blir så korta å jobbet däremellan. Jag har naturligtvis gett mig annan diagnos. Jag är sjuk...rätt så allvarligt. Tumör av något slag nånstans troligen. Minst. Går säkert inte att operera heller... Men alla dagar utan desto mer planer känns långa, tröttsamma och tråkiga. Även dagar med planer kan kännas precis likadant. Man vaknar, stiger upp å tar dagen som den kommer. Kanske ska man o jobb och då vet man ju helst vad man ska göra.


Apropå jul... Mycket jobb innan det. I vanliga fall vill jag spara allt med jul till sista sekunden men har fått börja inse att det funkar inte längre...sists dagen före julafton (eller vilken dag jag brukar hinna ställa ALLT) brukar bli kaotisk...halvvägs vet jag inte alls vad jag håller på med å vill bara sätta mig ner å skita i det. Därför ska de mest nervpåfrestande sakerna göras redan innan. T.ex. utebelysningen é på plats redan. Å girlangen ovanför fönstret, hjälp va irriterande den är...men oj va snyggt det blir :)


"Regnet det bara öser ner..." 7:e December. Så ska det INTE vara. Bara ett konstaterande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar