tisdag 24 februari 2015

10 dagar

Egentligen tycker jag inte om att skriva dessa veckorapporter men det är ändå det enklaste sättet... Men ska säga att det inte är det enklaste alla gånger att minnas vad man gjort :P

Fredagen den 13:e
Det var här jag slutade. Fick inte riktigt den lön jag hade väntat mig men svaret var det berodde på fick jag genast jag kom hem å öppnade brevet från lönekontoret... 30% av grundlönen var inte utbetald. Förvånad? Nej. Irriterad? Typ ja!



Lördagen 14:e februari
Som vi alla vet är detta ju Valenine's Day / Vändagen...

"Hehe xD Tack för presenten! Väldigt coola sockor! xD Men gulla Tommy, de är för små ;) "

"Tack kära Tommy för överaraskningen..
Du är bara för go!!
Puss "



Att stickade sockor är för små spelar ingen roll när man kallas gullig av en kille :D

Å att veta att man glatt en annan med en enkel gest å kallas både "Go" å få en puss är väl inte så dumt heller ;)

Dessutom var det rätt trevligt att gå till jobbet på morgonen... Sällan man är den första att lämna spår på morgonen...



Söndag 15:e.
É vardagen tillbaka nu eller? Ja, det får man nog säga... Inget desto mer att orda om...

Måndag
Måndag är väl officiell godisdag? Visst? Speciellt efter en tur till Jakobstad å Östanlid.. . Då behöver man muntras upp. Å Prisma har lösgodis :P

Kanske mer än ett kilo...å kanske uppätit samma dag :P


Tisdag..onsdag..torsdag...
Jobb..jobb..jobb.
Men på torsdag var det till att vara kulturell. Eller kulturell är väl inte rätt. Bio kan nog inte vara kulturellt... Å speciellt INTE när filmen är "50 shades of Grey". Vad kan jag säga... Ja.. Fick frågan efteråt när jag sa vilken film jag sett: "Bra porr?" 
Filmen är ju minst sagt speciell...men bortser man från de 2 (3?) väldigt utlämnande scenerna i "lekrummet" så är filmen inte desto värre än andra "vanliga" filmer. Trots att mitt huvud under stora delar var 100-tals km borta...minst...så gjorde jag ändå vissa reflektioner. Jamie Dorman, skådespelaren bakom Mr.Grey. Visst... Snygg kille, skulle nog inte säga nej..men ändå kunde jag jag se någon annan i rollen... Men visst är Mr.Grey en väldigt spännande kille...charmig...retfull... (även om hans velande skulle göra mig galen :P ).
Känns konstigt att säga det men det fanns drag hos honom jag kände igen mig i. Till största del när den kärleksfulla, omtänksamma Grey kryper fram... Men ändå.
Å dialogen mellan Christian å Anastasia...rätt obetalbar...




Kan säga att jag ju faktiskt förhandsbokat DVDn :P

Fredag - Lördag
Dagarna kom å gick...

Söndag.
Dagen när jag plötsligt kände livet återvände. Vaknade tidigt trots att jag gått å lagt mig så sent att det räknades som tidigt...lite beroende på hur man ser på det. Men som sagt... Jag kände att livsgnistan som nån handfull dagar varit borta...som bortblåst...var tillbaka. Jag låg länge å latade mig men steg till slut upp. Å som kan läsas i annat inlägg blev det lite av en "pintaremontti"...

Nu är det plötsligt tisdag...24.2. Endast 4 dagar kvar av februari... Snacka om att det gått fort... Kvällsjobb...5:e dagen i rad väntar... Sen morgonskifte å 2 lediga dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar