fredag 13 februari 2015

En vecka...inget mer...

Tiden går fort när man har roligt heter det ju men jag måste blivit något fel nu. SÅ roligt har jag inte haft varje dag å ändå har en vecka redan gått. Men just precis nu i skrivandets stund när jag är inne i en period när jag kryssar av dagarna på almanackan så det faktiskt gå rätt snabbt om det nu vill ;)

Så vilka HAPPENINGS har varit sen senast då?

Om vi börjar med fredagen den 6:e... Det var kväll... Det blev bio. Gula faran hämtade mig i vi var off! "Jupiter Acsending" hette filmen. Helt bra film visst även om jag på slutet tyckte det kändes lite som om 2 scener plötsligt fallit bort. När huvudstoryn var klar var plötsligt allt klart... Men nåja.. Tro mig... Just där å då kunde jag inte bry mig mindre! Som ju hade väldigt lättförklarliga orsaker... :D




Lördag. Trots kvällsskifte hade jag larmet att ringa. Jag skulle ju hinna baka lite innan jobbet. Och efter jobbet skulle det bakas lite mer. Socker, socker och mera socker. Något som gjorde mig aningen nervös när jag senare fick frågan "Är något av det du lagat salt?". Verkligen inte. Tänk vilken tur att min fina gäst då hade 2 frysta pizzor i bild å jag hade ugn å en (mager) kryddhylla. Men kanske det uppvägdes av den goda, osötade och hemmagjorda rödvinbärssaften.. UNDERBAR kväll ända till klockan 03. Å jag blir förvånad över hur trevligt å underhållande det är att se när någon annan äter av det man lagt ner kärlek i ;)







Söndag...måndag, tisdag onsdag...
Inte mycket att orda om...var väl rätt vanliga dagar. Söndag gick jag omkring å nynnade på jobbet hela kvällen... Livet kändes bara så bra just då trots allt...
Vanliga dagar med jobb...nån ledig dag..å ja...butikshäng på kvällarna :P

Också hunnit sticka lite ett å annat för att glädja lite folk i helgen. Skulle blivit ett par strumpor till men trots att de blev fina blev de aningen för små...vet inte hur jag tänkte :P Nåja... Då får jag göra ett nytt par då efter orginaltanken.. snygga...randiga å extra långt skaft. Att få något trevligt fast en helt vanlig onsdag är väl inte så illa :)

(bilder på skapelserna kommer senare)

Så kom torsdag då. Sådär halvbra dag. Jag vet inte... Allt var bara sådär blää:igt. Alla små motgångar blev bara SÅ stora. Men den dags kom...å gick å det var det...

Fredag... Fredag den 13:e.
Började dagen med lite vändagsbestyr.
Kollade sedan lönen på kontot... Ööö? Ja... Vad ska man säga... Där har nog otursdagen varit framme. Måste kolla hur det där verkligen kan stämma när löneremsan kommer...
Så blir det kvällsjobb så småningom då...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar