fredag 6 februari 2015

Veckans hopkok

För ett ögonblick hade jag tänkt skriva flera blogginlägg och behandla flera olika ämnen. Det var nån dag sen...å kanske igår. Jag gjorde det inte då för att jag inte orkade eller hann å nu finns alla dessa saker inte längre kvar på hårdisken tydligen... Nåja...får väl göra detta på talang nudå :)






Häromdagen kände jag mig konstig.. Värre än vanligt. Världen kändes tom när jag tittade ut men jag var inte off (läs mer om just "off" längre fram), det vet jag. Jag plockade fram stickor och garn å stickade en strumpa. Jag var INTE nöjd. Jag bytte garn å satt å stickade en ny. Tittade på den blå halvfärdiga strumpan i mina händer. Å log. Tänkte på strumpans blivande ägare å visste plötsligt varför allt kändes så tomt... men fortsatte småle å fortsatte sticka... Alltid där bland tankarna...



Söndag...måndag...tisdag... Tre dagar av film. Filmer man lite inte borde se på. Som t.ex. "Patrick 1,5". Man måste se sen filmen...det måste göra lite ont... Å man SKA tjuta lite på slutet... Det hör ju till... Andra filmer var bl.a. "PS. I Love You" och "Made of Honour". Någon som känner ett tema? :P




På onsdag kände jag mig off. Faktiskt. Kunde inte hjälpa det. Satte mig vid köksbordet å tittade ut...tittade rakt fram.. Bara stirrade. Kände att allt som saknas nu är den lilla gråa handspelkonsolen på vilken "Tetris" ska spelas. Inte långt ifrån.
Sen på kvällen åt jag choklad. "300g är ju ingenting ;) " fick jag som svar när jag chattat med D å skrev jag öppnade en Panda-ask å att det var slut :P. Låg på soffan, stirrade i taket, hade svårt att tänka något som kunde likna positivitet å kände mig ensam...
 













Torsdag. Dagen började med något som i nästan en veckas tid gett en ångest... Inte för att det inte är en toppenstart på dagen att ta emot skit å skällor helt omotiverat. Säger bara ledare å Jakobstad. Tror alla som någonsin haft något med staden att göra förstår PRECIS vad jag menar. Å det var precis lika trevligt som jag misstänkte.
Efteråt måste 4 sjuka, kryckliga biträden trösthandla lite för att få tillbaka lite glädje i livet å vad funkar då bättre än garn :)




På kvällen bakades det i England. Hade kollat upp ett å annat å visste hur avsnittet skulle sluta, men det var irriterande. Likheten hos 2 mänskor är dessutom ibland skrämmande å jag mindes en del saker. Onödigt tydligt... Men det är sånt man får leva med :P

Förresten. Vet inte om bara jag har gjort den här upptäckten men blev minsann förvånad.
Kolla bilderna. Ellos är tydligen svenskare än jag trodde. Trots att katalogen é stenfinsk ser jag svenska böcker som använts som rekvisita. Tycker faktiskt det var en intressant observation :)



Detta är fruktansvärt frustrerande... tycker faktiskt att alla program kunde vara tillgängliga åtminstone i Finland...


Tyckte denna var lite kul ;)


Nu bädda sängen...lite mat...å så återgå till min stickning och "Monarch of the Glen" :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar