måndag 6 december 2010

Ibland är det bättre, ibland sämre men ändå alltid ok

Irriterar mig lite över vad det är för dag imorgon (eller egentligen idag), söndag. Har inga problem med att det är Finlands självständighetsdag men det faktum att det inte är måndag så att byggarna får börja jobba igen. Känner på mig att det kommer bli tunga dagar när man får grönt ljus, men det är det helt klart värt om man får att fixat till julen, allt som syns alltså. Nåja självständighetsdagen för ju med sig en bal som man alltid är bjuden på, ska bli kul att igen få se vad alt har på sig, kritisera lite för sig själv och förundras. Om jag sen har räknat rätt blir det väl President Halonens sista bal i egenskap av Finlands president, känns ju lite synd, hon har varit en bta president under sina år och man vet ju inte vad som följer.

Julen ja, vilken kostsam tid. Var till Vasa i lördags, mest för att se om jag skulle råka hitta något men jag hittade mycket mer i tänkt och min viljestyrka att säga nej fanns bara inte. Kan dock ärligt säga att det bara var julklappar, till andra och mig själv, nästan mest åt mig själv, konstigt :P Dock inga konstigheter, två snygga tröjor, en grön, från H&M, för att jag inte har mycket grönt och en svart, från Vero Moda, för att jag alltid velat ha något med den typen av knäppning som den där hade. Sen den där smörgåsgrillen från OBH Nordicas Chilli serie, denna för att jag faktiskt inte sett den till försäljning på någon av de vanliga ställena på nätet jag brukar shoppa på. Det finns alltid en orsak, bra va :D
Sen får jag väl tacka min skapare för att jag har en mor som kan hjälpa med det ekonomiska, hon hjälper hellre än jag frågar om hjälp men det är väl så en mamma vara. Och hon får alltid tillbaka allt snabbt som ögat, det är jag alltid viktig med. Alltid likadant när julen kommer och i år har jag jobbat mindre denna tiden på året än jag brukar så då vill det köra ihop sig, fick faktiskt lyssna ett par gånger extra på “The show Must go On” idag som terapi för att inte tänka så mycket. Det ordnar sig alltid om man tar det som det kommer, och mot ljusare tider ska jag gå nu vad det lider. Ny lägenhet och den älskade julen, inget att klaga på.

Jaja, ddet var väl dagens rapport då.

Gonatt!




You Are Charitable



You prefer simplicity and serenity during the holidays. This is a time for reflection and family.

You are resourceful, quirky, and artsy. You like something that's a bit outside the norm. You aren't traditional.

You like your holiday decor to have consistency and order. You stick to a theme and don't like anything too gaudy.

This holiday season you are hopeful and optimistic. You are thinking of the future and giving generously.

What Does Your Christmas Tree Say About You?




You Are Confident



You prefer music that is upbeat and energetic. You love anything you can dance or move to.

You are sunny and cheerful. You think the world has good things in store for you, and you refuse to believe otherwise.

You are trusting, even though you've been burned before. You refuse to be bitter or jaded.

You know you've got what it takes to make it in life. You trust in yourself above all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar