lördag 23 mars 2013

I hate it when my GAYdar malfunction.

Eller så kan det ju vara så enkelt att killen bara inte vet han är gay. Kanske borde man testa omvändelse i värsta fall :P

Igår var en stressig dag. Först l jobb och sedan ”jobb" på Scala. Tre Prima Donnor stod för underhållningen. Fina röster. 48 personer i salongen, ändå inte så illa med tanke på att det nog inte varit så väldigt mycket reklam tror jag. Jag stod i serveringen. Vilket jag faktiskt gärna gör. Och jag har alltid saker som underlättar mitt arbete. Om jag är ensam. I första akten när allt är ställt klart stiger jag ur skorra och fuktmoppar golvet på de ställen som är smutsigast, speciellt under tider när det dras in snö å liknande. Sen under andra akten torrmoppar jag bort grus och smulor och ställer iordning stolarna. Alltså är det mesta då redan klart på städfronten inför näta show. Man får inte vara dum…



Ibland är det för enkelt. Denna bild ur förra veckans. Frågan är vem som behöver ledtrådarna.


IDAG 23 Mars. En speciell dag. På flera sätt.
#1. Flera vänner fyller år. Grattis till Simon och Maily.
#2. Det är nu 15 år (1998) sen den dagen vi flyttade från landet och blev stadsbor. Till på köpet i det höghus som var den absolut sista möjligheten att flytta till. Nu vill vi inte lämna det frivilligt.
#3. 3 månader… 3 MÅNADER. Det har gått 3 månader sedan jag ens överhuvudtaget sett någon som jag saknar efter en vecka, några dagar. Skulle vara så lätt att skicka ett meddelande… ”Länge sen sist, allt bra?” Ändå gör jag det inte, skulle troligen bara bli besviken ändå… vet på ett ungefär svaret, ”Bara bra, mycket nu…” Sa jag att jag inte ens SETT honom, som ens på långt håll. Tur att man håller sig själv sysselsatt… man tänker mindre då…

(Låten inte 100% relevant/passande men det är en såndär saknar…måste gråta lite-sång)

Eftermiddagen/kvällen går I jobbets tecken. Dag 6/8. Men det känns bra att gå till jobbet, via butiken, eftersom jag steg upp ”tidigt” och aktiverade mig… vädrat sängkläder, bäddat, diskat, dammsugit och dammtorkat… inte så illa, nu kunde man ju t.o.m. ha besök, å nattfrämmande ;) Åtminste kan man lämna lägenheten och veta att det är snyggt och städat om man skulle råka dö innan man kommer tillbaka hem…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar