fredag 18 april 2014

The question that sometimes drives me hazy: Am I or the others crazy?”



Fredagen gav mig en väldigt tidig start på dagen. Något som fortsatta väldigt produktivt när jag kom hem. det gick rykten om att jag kanske skulle få kaffegäster på kvällen, 3 st., vilket betydde att jag genast handlade. Å bakade, för 4 stycken. Man måste ju vara redo, hinner inte bakas bara sådär. Visst, fick jag besök, endast en stycke, men en stycke men mycket trevlig person :D



”Du doftar som bubbelgum” Detta kunde nästan sammanfatta dagen… komplimanger är ALLTID bra, vem de än kommer från, men finns ju bätte å sämre.


En ledig dag, en tur via Karby, å Dreya med Mitjil, Mitjil skulle ha håret fixat å jag fick mitt fixat på samma gång. Vilken service… lite schamppis, en drink, en tur till Jeppis å ABC (å oavsett vad jag tycker om detta ställe så är maten faktiskt god…)
På kvällen regnade det, å snöade, allt på en gång. Men jag behövde röra på mig… frisk luft rensar mycket. Det hjälpte verkligen… å jag såg något jag inte kunde förstå. En groda i Aril… Hör det till vanligheten eller? Minns inte riktigt allt från skoltiden.



Efter motionen gav jag mig själv en belöning, en som kanske hade negativ effekt på motionsrundan. Djupt i min gömma fanns en speciell flaska vin… från en speciell person… som jag tänkte spara till ett speciellt tillfälle, men så tänkte jag…”Äh, va fan :P ”



Måndag, ny vecka fick sin början igen.

När tisdagen kom hade jag en sån där ”håll-andan-å-försöka-att-inte-känna – känslor”-dag.  Men det gick bra… över förväntan. Önskade att någon av mina cyklar skulle varit igång… jag skulle behövt en runda runt Bådan, i flygande fläng.  På kvällen hade jag äntligen funnit ett evigt lugn igen, satt å zappade i kanalerna… lite trött…å DÅ… ”Halv åtta hos mig” från Tv4. Ni vet den där känslan när man ser något man egentligen vet man inte borde titta på men av en eller annan n orsak kan man bara inte låta bli. Så kände jag just där å då.  Det var bara lite för mycket. Att 2 personer kan vara SÅ lika… SKRÄMMANDE.


Onsdag å torsdag… inget att säga om det… helt vanliga dagar…

Å nu tillbaka till långfredag, årets längsta dag. Helt klart.  Å mitt schema är tomt, 3 dagar framöver… Känns sådär lagom kul, men inga planer… å vänner som jobbar eller stuckit till Spanien…hur typiskt är inte det.  Bara att acceptera. Borde få in lite motionerande, extra sådant… upphöjt till 3…men det lär nog inte hända. Om ingen servar mina cyklar förstås  :P

Så mycket bjöd jag till med påskpyntet :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar