onsdag 23 april 2014

On I go

Årets påskhelg måste ha innehållit några av de lataste, minst produktiva dagarna jag någonsin varit med om. Skamligt.  Dagarn kom. Dagarna gick. Långa sovmorgnar och sena nätter. På något vis kändes det som om jag mest låg i soffan å såg på film. Men så vadå? Jag var ledig från jobbet. Påsken är väl dessutom helig å man ska ta det lugnt, vill jag minnas, kan också ha helt fel. Naturligtvis var jag inte HELT oproduktiv. Sen kan vettigheten i att sticka ifrågasättas. Men dessa producerades.







Helt otroligt. Hade ju glömt bort lördagen. Visst, det blev mycket filmtittade, men också matlagning emellan.  En annorlunda variant på kållåda innehållande inte bara kött å kål utan också MASSOR av andra grönsaker. Omnomnom...





Detta med mattlagning orsakade sedan stor röra...

...som jag faktiskt fixade till på en eller två handvändningar...


Kunde kontatera att en framtida partner måste acceptera att jag skapar mycket disk när jag bakar eller lagar mat....en rättighet faktisk att få göra det :P

Söndagen var det ganska vackert väder. Solen sken å jag lovade mig själv att om solen skiner ännu eftet att jag har hunnit ladda mobilen så ska jag ta en långpromenad. Lite mer än en tumme senare å slen sken ännu. Sagt å gjort. Träningskläderna på. Rantastic appen ON. Musik check! Rundan blev 13 km, runt Bådan med en sväng via hamnen, den sträckan som vanligtvis cyklas sommartid. 


Det tog ...fatta, ÖVER 2 timmar... Så man skäms alltså... visst, jag gick i stort sett hela vägen, tyckte inte jag gick saktare än vanligt men kanske... Motion är motion, å det var härligt väder, solen sken, fåglarna kvittradem folk höll till vid sina sommarställen å rustade upp inför säsongen. Hamnen var däremot rätt tom, men jag mötte flertalet bilar på hemvägen som kom med sina båtar på släp.



Måndagen var sedan en fin avslutning på påskhelgen. En sista ledig dag från jobbet. På eftermiddagen avbröt jag allt...solen stod högt på himlen...å i fler, flera timmar var detta jag...


I något skede hade jag "lovat" mig själv en promenad...bättre sent än aldrig, vid kl.00:30 kom jag mig iväg.


På tisdagen var ledigheten slut. Kl.06:30 var det att återgå till jobbet...för EN dag...för 5 timmar! Vet inte om det är bra eller dåligt...


Så nu sitter jag här. Ledig. Semester till söndag å sen ledig ännu måndag å tisdag.  Om knappa lite, lite mer än 12 timmar går bussen ner till Åbo hamn. En resa till Åland är planerad. Bröllop på G. Å väskan...väskan, nja, inte riktgt packad. Å festkläderna...hoppas på att ett HM paket hinner komma idag. En tur till Dressman... inplanerad.
När blev jag Mr. Sista Minuten?!?


 Avslutningsvis lite lösryckta punkter.
# 1. Man vaknar med sjuka ögon, man har gråtit i drömmarna. HAN insåg äntligen sitt misstag, grät, uttryckte storslaget sin kärlek å ville ha mig. Men det var en dröm...


# 2. Varför måste man välja.  Flertalet händelser sammanfaller under samma tid å man måste prioritera. Jag vet 3 dagar innom väldigt snar framtid som INTE existerar. Erkänner mig avudsjuk å är glad man kan dölja saker på fb :P


# 3. Mitt i att jag sitter å äter ringer det på dörren. Jag å min lägenhet väntade INTE gäster. "Hej. Tänkte jag skulke komma å vänta här" min lägenhet å mitt sällskap agerar ibland det sociala platsen om man måste vänta en 30 minuter på något. Min gäst: "Oj nej...ser du på det där?" (Dr. Quinn).  Det gjorde jag. "Du ser på det bara för han va?" (Han=Sully). Vet faktiskt inte hur någon kan påstå en sån sak...I never...inte bara han...Hank också. Har nyss börjat se om å det tog mig inte länge att plötsligt se att, hmm, Hank (som jag alltid gillat lite) har dragen jag inte visste jag gillade förrän "nyligen" ;)



# 4. Jag är ingen egoistisk person...eller? Men jag önskar...verkligen önskar, att benämmeksen "vi" som jag ofta vill tolka som 2 personer, skulle vara just VI, 2, från början till slut.  Men så ändras det plötsligt... Kontrollfreak? Nä-ä :)

# 5. Provanställning....ja men visst...kom igen Finlandia! I DON'T like waiting.

# 6. När man börjar undra. 30:e april?  31:a april?...30:e?..31:a? Man blir så osäker...men så kollar man almanackan, å vips, 31:a april finns ju inte ens...idiot...30:e it is then...

 “It was once said that love is giving someone the ability to destroy you, but trusting them not to.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar