lördag 5 april 2014

Påmind och glatt överraskad

Dagarna har gått å lite tankar har dykt upp i huvudet. Lite olika ämnen, lite olika punkter. Svårt att få ihop ett sammanhang. Alltså...ett inlägg i punktform coming up! Utan inbördes ordning som det heter...

# 1. Jag vill börja med att dela detta.
Jag fick denna sänd till mig av en vän. Å blev så glad. 



# 2."Glad i hjärtat"-dag, 02.04-14
Ledig dag från jobbet. Inga direkta planer. Men innan dagen var slut var jag SÅÅ glad i hjärtat (ett utryck jag nog stulit).
1.Jag började med lite strykning (ogillar själva strykandet men RESULTATET :) )
2.   Tänk er sedan en 24 årig spanjor som sitter i min soffa,  pratar,  skrattar å ler. Å som alla nog vet vid det här laget så är jag svag för vackra leenden ;)
3. Ute å springa på kvällen...skönt...
4. Jag hade tid, ork och lust att sticka :)
5. Trevligt chattande på kvällen



# 3.Män å deras IQ...
Jag vill redan från början säga att det KAN tyckas att jag just i denna punkt talar emot mig själv.
Män är dumma. Punkt. Visst, detta är ju något jag vetat länge men jag har än en gång fått det bekräftat. Det spelar ingen roll fast man använder stora bokstäver och är rädd man sagt för mycket. Ändå inget, allt gick rakt dörbi,vilket i detta fall nog var bra. Men ändå lämnade jag nog att tänka..."Idiot!"


# 4. Utländska män, snäppet smartare än män från Finland. 
Man säger: "Ledig imorgon. Inga planer. ALLS. Tråkigt, vad ska man göra av sig"
Finländska män svarar: "Jaha, trevligt med lite ledigt" ... och det är det...
Utlänska män svarar: "Ledig hela dagen...skönt.... Men du, ska vi träffas, jag är ledig..."
Voila, poäng till män som fattar vinken...!


# 5. Fredagens spaningsuppdrag / Lunch på A8
Helt beroende vem man samtalar med kan en helt vanlig händelse ha flera namn. Det beror bara på vem man frågar av...mig eller Annika. Visst kan jag erkänna att jag var ANINGEN distraherad. Så många vackra män. Bordet bredvid fick 3/6 fullt godkänt, sen hade vi den där sötisen några bord bort...lite ströobjekt och en av poliserna. (Men varför så mycket tyg i polisuniformen?! Men jag tog beslutet, med Annikas hjälp, att under hade han nog bara en tajt vit t-shirt med matchande kalsonger)
Annikas kommentar om lunchen var detta: "Jag visste inte att jag i misstag hade anmält mig på singlarnas spaningsresa innan jag mitt i min berättelse om utomjordingarna som håller på att invadera jorden får ett frånvarande leende och ett "Jaa.... ok.... braaa..".... med Tommys blick spejande ut i lokalen..... Dåå visste jag att jag hade anmält mig till fel resa. ;) Standard svaret för ALLT var ett drömmande  Jaa..... ;) "



# 6. 3 lediga dagar
Detta är var jag nu är. Lördag å på min första lediga dag av 3. Å jag kunde kalla denhär dagen "sovdagen". Jag började med att sova till 10,11-tiden helt ok mef det. Slappade i soffan till kl.15 när jag kände att "Nä NU är det dags att rycka upp sig" Problemet är bara att att det inte varade länge...som ALLS. Slö å lade mig på soffan...och där var jag då eftermiddag till kväll. Tragiskt.  Man borde inte sova/lata bort en ledig dag men kanske det behövdes å sedan gör mig MYCKET mera produktiv kommande 2 dagar. 



Till sist frågar jag mig själv när jag ska lära mig att när ett blogginlägg eller dylikt dyker upp i huvudet så ska det GENAST skrivas ner. Blev inte alls lika bra detta som det jag hade i huvudet häromdagen... men, det duger...

Avslutningsvis :)



 #7. Jag glömde ju...
Hur kunde jag glömma detta. En viktig "händelse". Jag kunde hålla tyst. Inte fråga en fråga å få ett svar jag inte vill få. Detta fast jag ändå på något sjukt sätt ville fråga...jag lär mig med tiden :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar