söndag 1 mars 2015

Glömskans dimmor...

Allt kan man ju inte minnas när man planerar att skriva inlägg... Så då blir det lite av varje som lämnar bort... Så här följer lite av det...å lite nya tankar, blandat om vartannat förstås...

#1. Väldigt trevligt att en helt "vanligt" söndag komma till butiken på kvällen å få ett leende...en kram ( :D ) å ett "Hej". Sen var ju det lite frågan om vem av oss som riktigt kommit hem från jobbet :P



#2. "Ställ inte frågor du kanske inte vill höra svaret på..." Ett motto jag har å faktiskt har lärt mig att följa. Detta även om jag då ofta lämnar att undra... Vem vet vilket som skulle vara bättre.



#3. Underbart att få håret fixat... Har sagt det förr å säger det igen... Lite magisk känsla... I like it...




#4. Om jag fick bestämma skulle jag förbjuda vissa personer att nämna vissa namn. Hatar hur meningar som "Ja Peter hörde av sig...ville gärna jag skulle komma på besök när jag kunde". (Peter inte ett av de "borde- vara- förbjudna"-namnen) I sig själv är namnet inte farligt...å Peter är säkert en trevlig kille. Men inom mig händer något... Känns som jag sluta isär...försöker hålla minen. Peter är en i mängden... En av alla som inte förstår vad de får...




#5. "Han håller på att få mage..." hör man när man går i korridoren. Orden yttras från de äldre damen som alltid påminner om sin synskada. Detta får mig att tänka att jag nog borde ta uttalandet med en nypa salt.
Tillika har hon (kanske) rätt å jag önskar jag kom ner till min lägsta vikt igen...


#6. Ibland hatar jag verkligen mina känslor... Mina känslor av kärlek. Hur de får mig känna. På ett sätt jag aldrig känt förr... Tror jag. Ändå kan jag inte förmå mig att testa på orden.. "Stanna. Snälla stanna...gå  bara inte. Ge det en chans...". Tänk hur bra det KANSKE skulle bli....


#7. Igår såg jag ett inlägg på fb. Å trots att jag inte brukar dela inlägg från typ The Inked Boys så ofta så kunde jag inte låta bli denna gång... För texten ovanför bilden förstås ;)
Fick sen frågan att att jag väl egentligen inte...hur ska jag uttrycka det såhär vardagligt... har en förkärlek till bakdelar. Konstaterade att ja, platsen som båda kung å drottning inom det området är redan krönt till nån annan...men när jag ser något vacker tittar nog jag också... Men jag tittar nog mer på andra saker... OCKSÅ :D

#8. Jag har aldrig riktigt förstått mig på vissa scener i romantiska filmer. Scener där tjejer mårsådär lagom bra och kryper ihop i fosterställning å kramar om gosedjuret de fått av sin pojkvän. Aldrig förstått... Inte förrän jag plötsligt finner mig själv liggandes i den ännu varma soffan... Jaja...

#9. Vänner...vad skulle man göra utan dem...


#10. Jag förvånas över vad jag kan övertalas till ibland. Får jag gäster...så bakar jag... Så enkelt är det. Också om jag lovat att inte göra det så har jag nog fixat något tilltugg till tekoppen. Men inte denna gång...HUR kunde jag övertalas till det. Övertalas till att min kära gäst fick ta med sig något köpt gott?! Lika trevligt ändå... Men jag är förvånad. Å när frågan "Men visst gick det bra såhär också?" kom kunde jag inget annat än att le å konstatera "Ja, det gjorde det." Å sedan pointera att jag gav honom rätt för ovanlighetens skull...

#11. Bla bla bla. Igårkväll slog det mig efter att min gäst gått... Jag talar mycket... Som massor. Väl allmänt känd men ibland känner jag att jag tar över samtal... Å jag gillar det inte..visst gillar jag art tala men skulle så gärna höra mer från mitt sällskap... Å jag bara sarmar på... Hoppas folk verkligen vågar be mig vara tyst om de vill säga något... Eller så uppskattas min röst... Även om den åtminstone en gång haft en sövande effekt :P



#12. Ny månad...dags att vända blad. En smiley är redan inritad i mars.... Blir sen i nästa vecka att igen kryss..kryss...kryssa...


Jobbet kallar snart här... Hoppas med större motivation än igår (fast det var kvällsskifte). Ännu måndag å tisdag (förmiddagar :O ) å sen semester. En semester som är SÅ jävla dåligt tajmad. Men... Blir att bara sitta hemma å sticka å se film... Värre kunde man ha det... MEN... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar