fredag 19 juni 2015

Beatiful beyond words…




Jag minns när jag snubblade över denna bild på fb. Den kunde inte ha kommit lägligare. Hade precis haft vissa ”diskussioner” angående utseende å att se bra ut precis som man är JUST PRECIS NU!  Glöm gym… glöm viktnedgång… Glöm strandlejon-form till denna sommar… eller nästa sommar eller året därpå. Är man perfekt redan nu så är man.

Å nu talar jag då verkligen inte om mig själv om någon trodde det….

Men efter denna diskussion mär jag inte alls var särskilt förstående för någon annan åsikt än min egen. En åsikt som löd ”Du behöver inget göra… inget finns att ändra på när det kommer till ditt utseende…” . Men efter ett tag så sjönk det lite in att jag nog var något av en idiot. Jag kan inte sätta mig exakt in i en annans hjärna å tankesätt. Hen vill ändra sig fast jag tycker det är TOTALT onödigt. Sen är det bar att gå till mig själv. Jag gillar inte MIG så mycket som jag faktiskt kunde göra. JAG vill ändra på mig. Å oftast får jag frågan ”Varför?”. Å jag bara ”men gud, kolla på mig liksom”.

Kan härmed erkänna att jag var lite av en… nå nånting… ett ord jag inte kommer på just nu. Men lite fel hade jag helt enkelt. Ofta är det ju så att man ser väldigt annorlunda på sig själv än hur andra ser på en… Rätt intressant egentligen….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar