fredag 19 juni 2015

Midsommar? Men vad är det för påhitt?

Imorgon lär det vara. Midsommarafton. Det talas om det här och där men jag vet inte vad det är… Något som kommer varje år? Jag har något minne av att jag firade något som KAN ha varit detta de kallar midsommar…



Nej skämt åsido… Om jag inte gjort det klart redan så är midsommar inget som jag direkt sett/ser fram emot i år. Med risk för att anses vara aningens dramatisk så säger jag att jag är ensam å övergiven. Vänner puts väck… inga fester att gå på… å jaa… hade det funnits fester så hade jag liksom ändå jobbat. I ett svagt ögonblick hade jag tänkt dra söderut… men när man sen tänker att man ska lägga 150€ å 9 timmar på tåg för ett fåtal timmar roligt…njaa…HUR MYCKET jag än skulle velat så kunde jag inte förvandla det till en vettig tanke.

Så jag firar hemma… eller rättelse… jag ÄR hemma. Och ÄR… precis som vilken kväll som helst. Å jag bryr mig inte i vädret. Regnar det så är det så å lyser solen, nämen så trevligt.  Och så är det med det. Men får väl bara vara glad för de som firar å har sig och hoppas på att de får en fin kväll.  Å själv hoppas på nån annan trevlig fest i sommar… kanske… möjligen… troligen inte…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar