måndag 1 juni 2015

Ovisshet

Här går världen nu åter igen in i en ny månad. Å jag med den. Men jag går in med den med en känsla av ovisshet å ett hopp som säger ”Allt kommer ordna sig”, men dessvärre sägs dessa ord med en rätt negativt bådande ton. Just nu vet jag hur mitt liv på ett ungefär ser ut de kommande 4 veckorna… knappt… sen börjar frågetecknen dyka upp, ett efter ett annat. Visst, processer för att räta ut dessa är på gång men ibland känns det som om lösningarna också tar sig fram på rätt krokiga vägar. Men som sagt… en lösning kommer, om den sen faller mig i smaken eller inte återstår att se…





Annars inget nytt under solen… förutom regn och mera regn samt lite blåsigt väder. Dessvärre är inget av detta något nytt över huvudtaget. Sommar… ja, den kommer väl nångång. Men vet inte om jag orkar bry mig… Saknar inte SÅ mycket att steka mig i solen eller svettas som en gris så fort jag rör på mig… JAG kan nog vänta på det lite ännu. Men de som idag påbörjat sin semester å sina sommarlov kunde ju få ha det vackert. Å visst… förstå mig rätt… jag blir lika galen på detta regnande som alla andra!



Vad sker en dag som denna då? En ledig dag från jobbet. Jo hushållssysslor på hemmaplan naturligtvis. EN stackars ledig dag å så går det. Inget nytt, å jag har ju inget emot att pyssla på här hemma. Mellan det att man lagar mat, tvättar å stryker hinner jag ju faktiskt sätta mig ner i soffan å se lite film också…


God fortsättning…



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar