fredag 29 maj 2015

Veckans ord…

Har man inte skrivit något på en vecka kan det ju då tyckas något skulle hänt värt at skriva om. (Ja jag vet att jag VÄLDIGT ofta börjar mina inlägg såhär :P ).  Jag kan ju alltid skylla på att jag har jobbat nästan alla dagar sen det, å på jobbet gäller ju tystnadsplikten. Men så mycket kan jag säga att saker som detta kan diskuteras runt morgonkaffet vilken dag som helst… helt naturligt…



På söndagen var det svårt… när man har vänner som har ont… psykiskt som fysiskt å man sitter här i lilla Nykarleby kommer hjälplösheten över en å på natten till måndag när jag ändå inte kunde sova låg jag å planerade hur jag skulle kunna göra denna resa… fort, billigt… Men fick inga svar...



Så kom måndagen… då var jag ute å flög igen. Planet lyfte å jag slängde ett öga på det med jämna mellanrum å såg till att det hölls där det skulle. Å på eftermiddagskaffet på jobbet kom det sig ner sakta å säkert. Satte bort telefonen en sista gång å andades ut, det var som en vikt lyftes från mina axlar å jag andades lättat ut å allt såg ljusare ut. NÄSTAN hemma :D (Jag skulle troligen kallas dramatisk för detta också…)



Så har veckan gått framåt på det viset. En dag i taget… jobbet å efter det gjort så lite som möjligt, vissa dagar har det stått matlagning på agendan, andra fylla på dosetter. Men har varit väldigt trött. Å vädret… nåja… det förtjänar i stort inte ens att nämnas.

Här följer för övrigt två trevliga chat-händelser från veckan :)






Igår torsdag lyste solen å jag tog äntligen en promenad jag tänkt länge. Sträckan runt Bådan, å ut till hamnarna i Bådaskatan… vattnet drar ;) Rätt tråkig sträcka att promenera ensam så därför cyklar jag den hellre…men men. Fast det var underbart väder… Solen värmde… himlen var klarblå, endast små spår av vita moln här å där. Inget att klaga på alls. Å det doftade vår… så friskt… å grönt… å Häggarna har börjat blomma å de spred sin doft överallt. Denna promenad var mest för att tänka å njuta och inte för att motionera å bränna kalorier. Men kan säga att mina höfter å rygg minsann ansåg jag överdrev en aning…





Så kom fredag… Andra lediga dagen och även om jag vid dagens uppvaknande där kl.13 bestämde mig för att jag MÅSTE göra något vettigt idag så har inget gjort. Suttit framför Tv… dator… pratat i telefon. Nånstans ska jag ännu finna orken till den där vanliga träningstimmen som skippats senaste 2 dagarna….men såvitt jag vet ska man ha vilodagar när man inte tränar så det är väl bara bra antar jag.

Å sen blir det helgarbete igen… 2 morgonskiften… känner redan nu mig som ”GONATT”. Men på något sätt kommer jag mig ändå alltid till jobbet… Å på något sätt går det bara…


Måste bara avsluta med denna… hittade denna på nätet idag, där var titeln ”Kycklingen Pio”. Vet inte var det är tagit från eller något om den men jag bara älskar det. Kan ju vara att min humor är dålig, det erkänner jag, men storskrattar varje gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar