fredag 1 maj 2015

Dags att konsultera

När tåget rullade iväg på lördagsförmiddan var allting åter frid å fröjd. Visst, jag visste att jag hade en lång trist tågresa framför mig å inget ögongodis eller liknande nånstans. Jag satt bara där å såg vacker ut. Passade på att ta en selfie faktiskt :P



Sände iväg ett e-post att jag var på väg å önskade eskort från terminalen... Fick ett vänligt svar tillbaka:
"Ok, välkommen! Du är på crewlistan som gäst från eftermiddagen.
Hälsningar Kenneth"

Att stiga av tåget i Helsingfors och ta spårvagnen ner var så skönt... att återse Helsingfors var som en träff med en vän. Jag kan absolut inte staden men kan i viss utsträckning röra mig fritt å känner åtminstone inte att det är ett så skrämmande ställe längre.

Finlandia kom i hamn samtidigt som jag å art få gå ombord... Happy!

Väl ombord möttes jag av någon jag saknat mer än båten. Vet inte om det bara var perfekt timing eller om jag också varit saknad å han faktiskt väntade på mig :D Bryr mig inte om vilket... han var där... det var huvudsaken!
Husfrun såg mig också genast å lotsade mig till Pursern.

Vilket välkomnande!
Först D...
Sen alla andra. Jag fick egen hytt... mess-kort... Jag var gäst den dagen å skulle sen på kryssning men det spelade ingen roll. Jag var en i gänget. Jag gillar sån behandling.
Sen möttes jag av bekanta ansikten varje steg å hela dagen. Alla undrade var jag varit å om jag skulle komma i jobb å det var länge den å de saknat mig. På något sätt hade jag inte vänta mig detta å värmde mitt hjärta oerhört.


En hytt... Friheten att röra mig ombord.  Kaffe med grädde i plastmugg. Var rätt salig.
Mat i mässen. En sväng i butiken. Avec D. Träffade någon jag var lite nervös att träffa. Rädd jag skulle lägga näsan i vädret å inte vara världens trevligaste men jag klarade det (förvånad själv) å ändrade uppfattning om den personen. Sen vila å egen tid att ströva omkring. Att sitta i fönstret å kolla ut över havet igen. Kan anses tråkigt men var som hemma.






En del av mig vill nu beskriva resten av helgen in i minsta detalj. Sekund för sekund... Varje ögonblick. En annan del vill bara låsa in varje händelse å vårda dem ömt... som mina... bara mina. Så jag kompromissar lite...

– Mycket prat och skratt
– Märkvärdig människa som inte dricker champagne ur plastmuggar
– Förfest..dansa..valomerkki..lång promenad hem
– "Tommy, kan du...” (nej den storyn é min :D )
– Aamusnapsi
– Tallinn
– Hanat on auki
– Pirjos hytt
– Hemresan...

Träffar ni mig så får ni förhöra mig IRL istället!!

Men en oförglömlig helg å något som SKA göras om... å om igen :)

Gratis ;)




Å till sist... Jag var konsult på resan, tydligen. För det sa Crew-listan. Väntar bra lön nudå... Å oj va jag konsulterade ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar